family guy Posted February 8, 2016 Posted February 8, 2016 Hej, Kör en separat tråd för bredbandslambdan för att försöka fånga upp dem som kanske sitter inne med svar. Jag ska köra MS3X/V3.57 på min Zetec silvertopp och ämnar använda en bredbandslamda Innovate MTX-L. Det kör ihop sig redan vid inkopplingen.. Innovate rekommenderar att jordkabeln ansluts vid batteriets jordpunkt medan MS3X/V3.57 förordar att samtliga givare skall jordas i ECU:n, "sensor ground, pin 7". http://www.innovatemotorsports.com/support/manual/MTX-L_Manual.pdf Som jag förstått det har MTX-L en gemensam jordkabel för både Power ground och sensor ground vilket naturligtvis kan vara praktiskt om den ska köras som stand-alone. Innovate rekommenderar också att MTX-L delar jordpunkt med enheten den skickar signal till, alltså MS3. Den sistnämnda skall dock jordas i motorblock eller topplock enligt manualen. Hur "*#&¤#¤" ska jag göra? Registreade mig på msextra-forumet och tänkte slänga in en blänkare där, men de kräver att man bifogar loggfil för att överhuvudtaget publicera inlägg. Jag har ju för %& inte ens kopplat in hårdvaran än.... Jag mottager tacksamt råd från alla som kopplat in en likande manick och fått det att funka, tills dess är jag bara förvirrad. Quote
family guy Posted February 8, 2016 Author Posted February 8, 2016 Jag har nu fått ett trovärdigt svar från Gustaf på min Megasquirttråd, men om någon har mer input så tas det tacksamt emot. Quote
Wankelsport Posted February 9, 2016 Posted February 9, 2016 Varför inte klistra in svaret här, eller en länk. Så kan andra intresserade enkelt hitta det! En spontan tanke är annars att om man jordar ECU:ns "sensor ground, pin 7" ordentligt mot batteri och/eller chassie med en extra kabel så har man löst problemet med eventuell olika potential i systemet. Jord ska ju vara jord, oavsett var den sitter. Quote
family guy Posted February 9, 2016 Author Posted February 9, 2016 On 2/9/2016 at 6:24 AM, Wankelsport said: Varför inte klistra in svaret här, eller en länk. Så kan andra intresserade enkelt hitta det! En spontan tanke är annars att om man jordar ECU:ns "sensor ground, pin 7" ordentligt mot batteri och/eller chassie med en extra kabel så har man löst problemet med eventuell olika potential i systemet. Jord ska ju vara jord, oavsett var den sitter. Här är svaret från Gustaf: "Jorda bredbandslambdan i samma punkt som motorstyrningen, så kommer det fungera bra. Det är i alla fall min erfarenhet. Gustaf" Quote
janke5 Posted February 9, 2016 Posted February 9, 2016 Du jordar ju allt på en bil i kaross (minus batteri) går ju via jordfläta till Motor,växellåda,ecu mm. Skickat från min C6903 via Tapatalk Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.