Jonas Posted May 29, 2015 Share Posted May 29, 2015 Någon som har tips på var man kan köpa kolfiberskivor att göra instrumentpanel av? Sverige, utomlands, spelar inte så stor roll bara det är "Locost" :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karlskrona Posted May 29, 2015 Share Posted May 29, 2015 Här finns: http://www.acm-ab.se/kolfiber-ark/127 Har även kaross delar till 7or i kolfiber Skickas från min iPhone via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest micke r1 Posted May 29, 2015 Share Posted May 29, 2015 Ingenting med cf är locost.Även om man köper väv o epoxy/polyester o gör jobbet själv. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted August 20, 2015 Share Posted August 20, 2015 Micke - Är det svårt att göra själv? Jag har en stor glasskiva som skulle täcka mitt behov på en instrumentpanel, jag förstår att man behöver påse och vakuumpump eller? CF duk, epoxi och sug duk skall man ha. Kanske kan bli ett litet vinterprojekt om jag kan låna pump av någon Snäll kille med en tuff röd Bec? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krolleg Posted August 22, 2015 Share Posted August 22, 2015 Ska man bara göra en skiva är det enkelt själv, allt du behöver är 1 glasskiva som är tillräckligt stor, epoxy, kolfiberväv, släppmedel och en plan skiva alt extra glaskiva. Lägg ut några lager glasfiber/kolfiber och epoxy på en glasskiva som är penslad med släppmedel. Mätta massan och se till att all luft är borta. På med nästa plana skiva/glaskiva antingen med plast som inte epoxy fäster på eller släppmedel. Lägg sedan tyngden på plattan och vänta tills det härdat. Volá en färdig kompositpanel :) Extra locost är ett lager tunt kolfiber längst ner och sedan t.ex. 300g/m2 huggen glasfiber över. Då ser det ut som kolfiber men kostar mindre. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts