Kghaas Posted April 20, 2015 Share Posted April 20, 2015 (edited) EDIT: Jeg la ut denne på Rejsa.nu forrige uke, men den dere har også et ansvar ;) Vi har alle ett ansvar for å bringe bil hobbyen videre. Jeg ble derfor enig med min sonn på 5 år om at vi skulle bygge en Lådbil (Norsk: Olabil).Et raskt sok på internett viste at det finnes mange dyktige lådbilsbyggere der ute,men detet skulle være et prosjekt som vi skulle gjore sammen. Ikke bare en pappa ting!Siden jeg har en Lotus Seven så tenkte jeg at vi lager in mini av den, Litt måling, og jeg fant ut at Skale 1:2 ville være perfekt! I ette rtid har jeg sett at det er andre som har brukt 5:8, men vi hadde allerede valgt.Jeg lagde noen enkle tegninger med mål:Etter litt stikksag så så det slik ut:Litt skruing og maling:Tur på biltema for å kjope gjengestenger til styring, litt sveisong og ferdig styringShakedown med fullt mannskap avdekken noen småfeilResultatet er en Half Seven :)Så er sporsmålet: Horer denne hjemme her på forumet på Rejsa? ABSOLUTT! Vi er påmeldt til Norges storste Lådbil race 31 Mai! Vi går for GULD! (Alle får premie :))www.nordberggrandprix.comOppfordrer alle til å bygge en bil med junior. Da får du viderefort bilinteressen.Storste utfordringen med bygget er å la junior slippe til. Det er veldig lett å bli revet med for å lage det ennå bedre....Total byggetid er ca. 15 timer, og kostnader inkludert stickers og nye hjul på biltema er 1200.- NOK Edited June 2, 2015 by Kghaas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RSr Posted April 20, 2015 Share Posted April 20, 2015 Häftigt bygge! Ser grabben det här har jag väl inget val än att fara och handla delar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pac Posted April 22, 2015 Share Posted April 22, 2015 Jag hade också "Olabil" - "lådbil" när jag var liten. Bygget var väldigt spännande! Sjuans proportioner är ju som gjorda för en lådbil och eftersom man själv skall vara "motorn" till kompisarna när de skall prova så lär man sig den hårda vägen varför bilar skall byggas lätta... ;) Vilken bra idé och vilket fint genomförande! :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kghaas Posted June 2, 2015 Author Share Posted June 2, 2015 Da har vi gjennomført første konkurranse. Heldigvis så vant alle :) Jeg fikk også lurt en pappa til i barnehagen til å bygge en bil så det ble to biler på løpet. Enjoy http://youtu.be/zpkoOqIp-I4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts