AD7 Posted April 29, 2014 Share Posted April 29, 2014 Vill helst slippa sitta och fixa själv så jag kollar om någon har koll på GoPro tillbehör. Vill ha en USB anslutning som denna Men jag vill få ut en 3.5mm mic ingång. Ska ha 5V laddning samt en extern mic och vill att det ska få plats i skalet på en Hero 3. Finns det färdiga eller måste jag fixa själv? En som byggt om en originalkabel http://www.instructables.com/id/Modify-a-Mini-B-USB-Cable-to-Power-an-Enclosed-GoP/?ALLSTEPS Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted April 29, 2014 Share Posted April 29, 2014 En mycket händig killes sida på nätet. RC Flight, David Windestål RC Explorer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
daromer Posted April 29, 2014 Share Posted April 29, 2014 Har för mig de fanns på google. Jag letar samma sak. Jag kör ju med backpack lcd på min och vill gärna ha extern laddning/batteri då jag filmar eller kör längre fotoserier :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted April 29, 2014 Share Posted April 29, 2014 Jag har köpt ett extra hus från Aliexpress som jag planerar borra hål för mic. Ovan blir ju inte vattentätt ändå så varför trixa in det så jämfört att gå rakt ut på sidan? Kanske missar något?! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AD7 Posted April 30, 2014 Author Share Posted April 30, 2014 Jag har köpt ett extra hus från Aliexpress som jag planerar borra hål för mic. Ovan blir ju inte vattentätt ändå så varför trixa in det så jämfört att gå rakt ut på sidan? Kanske missar något?! Det blir ju inte dyk säkert men utan tvekan vattentätt. Såg ett test med en kamera i en skål med vatten. Den klarar utan problem regn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AD7 Posted April 30, 2014 Author Share Posted April 30, 2014 Har för mig de fanns på google. Jag letar samma sak. Jag kör ju med backpack lcd på min och vill gärna ha extern laddning/batteri då jag filmar eller kör längre fotoserier :)/> Ser ut som att det inte finns just detta med laddning samt mic ut. Jag tror det får bli en kabel som på översta bilden. Sedan får jag löda på cigguttag samt en 3.5mm hona. Ville helst slippa detta projekt nu med en färdig kabel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted May 9, 2014 Share Posted May 9, 2014 Användbar? USB till Video + strömförsörjning till GoPro 3 USB2AVG3 www.rcflight.se Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AD7 Posted May 10, 2014 Author Share Posted May 10, 2014 Användbar? USB till Video + strömförsörjning till GoPro 3 USB2AVG3 www.rcflight.se Japp. Skaffade något liknande som jag får bygga om Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts