rally_golf_gti Posted August 3, 2004 Share Posted August 3, 2004 Jag har tänkt och bygga en locost som i "haynes" boken (vad den nu heter!? ) och undrar om fyrkantsprofilerna lite , ioch med att måtten på profilerna jag hittat är 20x20 istället för 19x19, och lite tjockare gods tror jag, men det ska väl inte spela nån roll eller..... mvh Danne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
svante Posted August 3, 2004 Share Posted August 3, 2004 Denna fråga finns i flera trådar här på forumet, testa sökfunktionen ;) De flesta byggs med 25x25x2 och till kardantunneln 20x20x2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik Nilsson Posted August 3, 2004 Share Posted August 3, 2004 Jepp, 25x25x2 brukar de flesta använda... Själv kommer jag köra med 20x20x3 i kardanen... kommer säkra den ganska ordentligt för säkerhets skull, vill inte riskera att klippa av benen ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
svante Posted August 4, 2004 Share Posted August 4, 2004 Det är bättre att du skaffar en bit kraftigt rundrör som passar lagom runt kardanen, delar den i två och sen svetsar på fästöron så du kan bulta ihop det igen (hoppas du förstår vad jag menar). Halva svetsas ordentligt i ramen så man kan ta i och ur kardanen.. den andra är lös tills allt sitter på plats. Då kardanen accelererar mer ju längre från rotationscentrun den är vid brott så är det bra att bromsa den innan den kommer så långt... Långt svar på en sidotråd.. :icon_oops: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts