AD7 Posted March 10, 2014 Share Posted March 10, 2014 Var köper jag lämplig kabelskyddsstrumpa som tar kanske 15-25mm i diameter kabelhärva? Vill ha något jag kan sätta över befintliga kablar. Inga långa sträckor utan max 50cm åt gången. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted March 10, 2014 Share Posted March 10, 2014 En variant är Swedol HK-31035. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AD7 Posted March 10, 2014 Author Share Posted March 10, 2014 En variant är Swedol HK-31035. Den är bra men lite onödligt tjock material. Blir trångt att få på plats. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gerhard Posted March 10, 2014 Share Posted March 10, 2014 Jag brukar köpa på Ebay UK men Biltema har en del nu också. http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillbehor/Bil-el/Kabelklammor-och-spannband/Flatad-kabelstrumpa-61993/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AD7 Posted March 10, 2014 Author Share Posted March 10, 2014 Jag brukar köpa på Ebay UK men Biltema har en del nu också. http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillbehor/Bil-el/Kabelklammor-och-spannband/Flatad-kabelstrumpa-61993/ Denna modell kräver ju dock att inget är fastsatt redan. BEhöver något jag kan montera i efterhand. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gerhard Posted March 10, 2014 Share Posted March 10, 2014 Då är det ingen strumpa du är ute efter utan ett slitsat kabelskydd, går under massa olika namn bla.kalvstrupe, robotslang, koruggeradslang. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AD7 Posted March 10, 2014 Author Share Posted March 10, 2014 Då är det ingen strumpa du är ute efter utan ett slitsat kabelskydd, går under massa olika namn bla.kalvstrupe, robotslang, koruggeradslang. Ah tack, får leta vidare efter det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stuff Posted March 11, 2014 Share Posted March 11, 2014 Mekonomen har slitsad slang i flera olika diametrar. Finns sällan hemma på hyllan men tar bara en dag eller två att beställa hem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AD7 Posted March 11, 2014 Author Share Posted March 11, 2014 Mekonomen har slitsad slang i flera olika diametrar. Finns sällan hemma på hyllan men tar bara en dag eller två att beställa hem Perfekt. Metervara eller långa längder? Tänkte annars jag kan köra med grå PEM elslang men det är ju grå den jag har och färgmatching är viktigt :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stuff Posted March 11, 2014 Share Posted March 11, 2014 Perfekt. Metervara eller långa längder? Tänkte annars jag kan köra med grå PEM elslang men det är ju grå den jag har och färgmatching är viktigt :)/> De säljer slangen per meter men de måste ta hem hela rullar till butiken så när jag skulle handla var de inte så sugna på att sälja en massa småsnuttar i olika dimensioner till mig för då får de en massa slang över som sedan bara blir liggandes. Det slutade med att jag köpte 10m av en ganska grov slang som jag drar sedan så gott som överallt i bilen. Riktigt smidigt var det i alla fall att först dra all el, göra en funktionskontroll och sedan bara klä in alltsammans med slangen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts