Martin Posted February 28, 2014 Share Posted February 28, 2014 Finns det något bra trick för att räta ut karossdelar i glasfiber som slagit sig? En av mina sidor är nog lite krokig och på ett sådant sätt att jag inte enkelt kan få den rak med hjälp av fästpunkterna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pac Posted February 28, 2014 Share Posted February 28, 2014 Är det ett polyester-laminat? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin Posted February 28, 2014 Author Share Posted February 28, 2014 Inte en susning säger jag som inte kan något om glasfiber. Det är en Westfieldkaross. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henke_HJCC Posted February 28, 2014 Share Posted February 28, 2014 Det är polyester laminat. Värm upp laminatet till ca 60-70 grader så blir de mjukt igen. Då kan du rätta till de. Men du har bara en chans att få de rätt för sen efter värmningen blir laminatet helt uthärdat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin Posted March 2, 2014 Author Share Posted March 2, 2014 Hmm, Låter som att jag skall spara det som en absolut sista åtgärd. Med mina mittihandentummar så är jag rätt säker på att det nog blir sämre snarare än bättre om jag bara har ett försök. Känns inte som något jag skall göra för första gången på min riktiga kaross utan i så fall hitta något att öva på först så man vet hur det beter sig. Nu vet jag i alla fall hur man skall göra i teorin. Tackar! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts