janne85 Posted February 22, 2014 Share Posted February 22, 2014 Är det nån som funderat på att bygga med dieselmotor? Såg annonsen på blocket med en Seven med Volvo d5 motor i och tänker genast tillbaka på mina dieselbilar jag haft. Hade en golf 3 med 90hk tdi motor i och tyckte den gick bra och hade fint vridmoment. Så nu slog det mig att kanske sätta i en sån 90hk dieselmotor i mitt bilbygge just för att vara annorlunda. :-) Skickat från min LT25i via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted February 22, 2014 Share Posted February 22, 2014 Klok idé. Du har mitt fulla stöd för en dieselmotor. Passar dieselmotorn dessutom i samma låda och i stort sett samma motorfästen samt "rymd" som motsvarande bensinmotor är bara det ett skäl för att bygga. Skulle det mot förmodan vara ett felaktigt val är det en omreggning med "motorbyte" som krävs. Det skall inte vara så besvärligt eller kostsamt. Go for it!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
janne85 Posted February 22, 2014 Author Share Posted February 22, 2014 Både växellåda,motorfästen och kylarslangar passar från bensinmotorn jag har nu. Skickat från min LT25i via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUPUS Posted February 22, 2014 Share Posted February 22, 2014 Cealm boogie utan diesel lukt går det. Det är inte försent än Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted February 22, 2014 Share Posted February 22, 2014 --- Cealm boogie utan diesel lukt går det --- 5 procent diesel iblandning i bensinen så kan även en bensinare få rätt doft. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts