DIRAVI Posted July 22, 2004 Share Posted July 22, 2004 Jag har just skaffat en ny ruta till min seven, och måste nu ha en rutram, för att inte överkanten på rutan skall skaka så förfärligt. Vad för material använder jag och hur gör jag? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
svante Posted July 22, 2004 Share Posted July 22, 2004 jag skulle använt u-profil i aluminium... se bara till att den inte är eloxerad/ytbehandlad innan du bockar den för då spricker bara färgen, sen limmar du i den med silikon eller pressar dit en gummilist... ps. det står i "boken" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krister Posted August 2, 2004 Share Posted August 2, 2004 Hej En tilläggsfråga, hur får man dit skruvarna på sidan? Till fästet alltså. innifrån med försänkt huve?? Då blir det inte mycke till stadga, och hur gär man näe nam ev ska byta ruta? Kan man göra skenor och skjuta ner rutan i?? ///Krister Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krister Posted August 2, 2004 Share Posted August 2, 2004 :icon_oops: Hur 17 stavar jag .....!!!! :whistling: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts