Jump to content

Recommended Posts

Det finns info i flera byggtrådar om just detta utöver den du länkar till. Det är en hel del saker som skall vara klart enligt reglerna för SFRO1 men det är också olika tillämpning av detta.

Det bästa för dig att gör är att ringa din besiktningsman och hör med honom vad han anser som "minimikrav" i SFRO1.

Det är ibland så olika minimikrav så skulle jag redogöra för mina fem stycken gjorda SFRO1 så är risken stor att det ändå skiljer för dig.

Ring så blir det enkelt eller i alla fall enklare genom att du då frågar "rätt person" hur han vill ha det.

Jag pratade med "min" besiktningsman för några veckor sedan bla om bältesinfäsningar, batteri då jag inte kan ha det klart på SFRO1.

Vi pratade inte om dokument osv tänkte bara om det är någon som nyligen gjort 1:an vad ni skrev för beskrivning av använt material osv.

Den dokumentation du har i form av materialintyg mm tas med och annan dokumentation också som finns. Frågar han kan du visa de specarna som behövs. På 4-kantrören kommer du nog inte få frågor om kvalité men bärarmsrören borde du få en fråga om. Får du inga frågor så blir det inget att visa heller.

Spännande fortsättning med info om vad som önskades av dokumentation när du gör bilens SFRO1.