plastis Posted August 15, 2013 Share Posted August 15, 2013 Som sagt söker efter hjälp att konstruera en framvagn till mitt bygge så jag söker efter någon några vänliga själar som skulle kunna få till en vettig ritning på en framvagn. svetsa svarva mm inga problem med när det gäller datorer och formler på alla möjliga vinklar och uträkningar så tar det stopp. konceptet låter som följer kopia på en CAMPAGNA T-REX någon typ av mc motor bakvagn enkelsving byggd på en bakre bärarm från porsche 944 kedjedrift broms bak porsche org bakhjul 295-35/18 framvagn volvo 140 spindlar nedre led 140 org övre led transit bussning bärarm nedre saab 9-5 bussning övre arm ? ev saab 9-5/ transit broms volvo hjul volvo 6,5x15 ET 43 däck 195-50/15 alt 205-50/15 bifogar lite bilder så kanske det är lättare att förstå. hoppas på god respons Med vänlig hälsning Magnus Andersson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pågen Posted August 16, 2013 Share Posted August 16, 2013 Kolla här på lite tips om lösningar på bakvagn mm. De tar hela bakramen från en R1 komplett med motor, sving och fjädring. Inte lika snygg som Campagnan, jag gillar den bättre men en Tr1ke är betydligt billigare och går att köpa som ett kit i olika omfattning. Går kanske att bygga om en Tr1ke att likna en campagna med a-stolpar och tak mm. http://exomotive.com/tr1ke/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts