Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har ett tråg på en S2000 motor som ser ut så här.

Nerstickande delen i mitten på tråget skulle behöva utformas annorlunda (helst tas bort men jag antar jag måste ha en bra lägsta punkt att ta oljan) och kopplingarna borde komma upp lite högre. I bakkant är det ganska ok men i fram är det inte bra.

De har tagit i några gånger med resultat att oljan läcker ut i en skadad anslutning.

Är den nerstickande delen ett måste och hur kan jag vinkla upp kopplingarna utan att det blir problem?

Jag borde väl kunna ha en AN svetskoppling och slangen lite högre och istället invändigt ha ett rör som går ner i botten på tråget?

Så ser tråget ut idag. Fram är åt höger. Denna skulle behöva höjas 2cm.

Ser ni risk med det att det inte finns en ordentlig lägsta punkt?

2nq79xf.jpg

Fram är åt vänster.

t02hhy.jpg

Fram är åt höger

2n8a4g2.jpg

Posted

Denna verkar vara väldigt slimmad och platt. Vad är kraven på in och utlopp? Att oljan ska komma ut under en plåt, något mer att tänka på?

pan1.jpg

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...