Biiren Posted July 11, 2013 Share Posted July 11, 2013 Hallå har monterat dämpare på kärran nu men har en fråga angående övre kulled, när jag har full dropp och tar bort dämparen så kanske jag har 4-6 mm som jag kan droppa ytterligare innan övre kulleden stoppar upp de. är detta för snävt eller är det lugnt????? annars så klarar dom sig bra.. har ca 80-90 mm drop . här är en bild Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted July 11, 2013 Share Posted July 11, 2013 --- har ca 80-90 mm drop . ---- Oj, det var inte dåligt, hur mycket bump har du och vad är dämparens totala område? DEt kanske blir så mycket i och med lutningen / utväxlingen fram. --- är detta för snävt eller är det lugnt????? --- Din spindelled skall klara hela dämparens område. Gör den det och dessutom klarar lite till så kan inte leden bottna då blir det inget problem heller. DEt verkar på din texxt att det är så, eller hur? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Biiren Posted July 11, 2013 Author Share Posted July 11, 2013 Tjena. Jag har 75mm bump. Japp de va så ja mena. Jag har 14" dämpare med 90 i slag. Det är dämparen som tar stopp både upp och ner. Kan väl tillägga att jag mäter droppen från undre kulledens fäst plåt... Blir ju stor skillnad på dämpare med lutning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts