Jump to content

Bärarmar

Biiren

Recommended Posts

Tjena tänkte kolla om det finns några åsikter om

Min infästning till bärarmarna?

Jag bygger efter belo ritning och använder oltho bärarmar pga att jag kör Volvo 140 spindlar

Men då måste man ha infästningarna såpas högt.

Så då till min fråga skall jag sänka alla fästen dessa 6 mm som fästena sticker upp eller skall jag

Bränna fast dom där????

Kolla bilden

Tjena tänkte kolla om det finns några åsikter om

Min infästning till bärarmarna?

Jag bygger efter belo ritning och använder oltho bärarmar pga att jag kör Volvo 140 spindlar

Men då måste man ha infästningarna såpas högt.

Så då till min fråga skall jag sänka alla fästen dessa 6 mm som fästena sticker upp eller skall jag

Bränna fast dom där????

Kolla bilden

post-9161-0-07444300-1373100901_thumb.jpeg

post-9161-0-67311300-1373100918_thumb.jpeg

Förstår egentligen inte riktigt frågan.

För det första om det endast är en parallellförskjutning av korrekta mått på bärarmsinfästningarna vilket jag hoppas det är då betyder din fråga som jag läser den bara vilken rideheight du får på bilen. Dvs bestäm vilken sådan du skall ha, kolla var navcentrum på spindelen kommer med de valda fälgar och du du skall ha. Med det så får du exakt var fästena kan svetsas fast. 6mm skillnad i rideheight är inte mycket om du ligger på 100-110mm som min redan. Är du ner på bara 90mm och flyttar allt då kan vissa fartgupp och även "potthål" ställa till det.

Är det däremot en fråga som innebär att du förändrar de inbördes utprovade måtten för bärarmarna då låter det inte bra för då får du en helt annan geometri på framvagnen.

Eller så svarar jag på fel fråga?

Aha. Fästena är gjorda för 110 mm i ride hight. Kan också ändras till 140mm med dom andra hålen

Ca 630 mm i diameter på däcken.

Ne frågan va om det gör nått att fästena sticker upp över ramen..

--- Ne frågan va om det gör nått att fästena sticker upp över ramen.. ---

Bara fästena sitter på "korrekt plats" för framvagnens vinklar och att fästena sitter fastsvetsade ordentligt dvs sticker de upp för mycket kanske du får använda lite metall för att staga dem mot ovansidan av ramen. Kommer just nu inte på vilken byggtråd som har fästen "högt och stagat" men jag vet att det finns.

6mm är heller inte högt det är ju mer eller mindre vad en vanlig svetssträng bygger så jag skulle nog bara sy fast dem. Då får svetssträngen på ovansidan vara "staget".

Icke att förglömma så är det SFRO besiktaren som kan ha synpunkter fast jag har nog aldrig läst om några sådan problem. Frågar man får man veta och frågar man inte är det troligen ingen som ens reagerar på de svetsade 6mm.

Du får välja strategi, helst rätt sådan....