Jump to content

Recommended Posts

Posted

Nyfiken hur krångligt och vad som krävs för att regga om ett befintligt bygge med 74kw B230 sugis till någon lämpligt passande Volvo motor med turbo.

Visst det är inga större problem att skruva lite inför varje besiktning men det vore fint att ha den besiktnings okej hela tiden i stort sett.

Posted

Nyfiken hur krångligt och vad som krävs för att regga om ett befintligt bygge med 74kw B230 sugis till någon lämpligt passande Volvo motor med turbo.

Visst det är inga större problem att skruva lite inför varje besiktning men det vore fint att ha den besiktnings okej hela tiden i stort sett.

Kontakta SFRO så får du raka besked.

Det blir i alla fall nytt bullerprov. Har du otur kan det som var godkänt på bilen innan tas upp som icke godkänt och då har du plötsligt fått mer problem än du hade förväntat dig från början. (Har en god vän som råkade ut för det.)

Posted

Kontakta SFRO så får du raka besked.

Det blir i alla fall nytt bullerprov. Har du otur kan det som var godkänt på bilen innan tas upp som icke godkänt och då har du plötsligt fått mer problem än du hade förväntat dig från början. (Har en god vän som råkade ut för det.)

Då låter det enklare att skruva av snigeln inför varje besiktning istället :(

Posted

Ett bra alternativ är en modern kompressor.

Lätt att skruva av eller att bara koppla loss remmen vid besiktning. Enda nackdelen är att man får öppna plånboken på vid gavel.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...