Petta_B Posted June 10, 2013 Share Posted June 10, 2013 Jag var inne på en färghandel i Eskilstuna idag. Jag tänkte rostskydda/lacka ramen. De rekommenderade Jotuns Jotamastic 87. Det är en 2 komponents epoxygrund. Den används till båtar men är tydligen populär hos bilbyggare också. Det gick bara att köpa minst 5 liter (4 l + härdare 0,7 l) ock kostar drygt 1400:-. Finns det någon som har erfarenheter av den? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PeÅ Posted June 12, 2013 Share Posted June 12, 2013 Jag var inne på en färghandel i Eskilstuna idag. Jag tänkte rostskydda/lacka ramen. De rekommenderade Jotuns Jotamastic 87. Det är en 2 komponents epoxygrund. Den används till båtar men är tydligen populär hos bilbyggare också. Det gick bara att köpa minst 5 liter (4 l + härdare 0,7 l) ock kostar drygt 1400:-. Finns det någon som har erfarenheter av den? Inte av den ovan men jag använder Hagmans CA primer, http://www.hagmans.se/se/Produkter/Rostskydd/Rostskyddsprimer/11160 finns i tvådelad burk, häll den ena delen i den andra, blir 8 dl totalt, väldans bra och dryg. kostar runt 250 spänn och finns hos ex MECA el Autoexperten. PeÅ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts