Jonte Posted September 22, 2003 Posted September 22, 2003 Finns det några direktiv för hur mycket som måste vara kvar av en bil för att den ska avskrivas från bilregistret? Man plockar ju ganska väsentliga saker från bilen som t.ex motor, vxl-låda, elsystem, hjulupphängning osv..... Och man vill inte stå som ägare till en bil som på sätt å vis "försvunnit" :rolleyes: Quote
svante Posted September 22, 2003 Posted September 22, 2003 Det enda som vad jag förstått måste vara kvar är regskyltar och id-brickan för bilen. Den tingest(bil) som jag lät dom hämta var bara plåtskalet och inredningen liggande inne i bilen. Tyvärr fick jag inte loss tank och bränslepump.... Mvh Svante Quote
Sonett7 Posted September 22, 2003 Posted September 22, 2003 Det finns många skrotar som samlar på bilpapper i väntan på att skrotningspremien skall gå upp från 1500kr till 5000kr och de är egentligen bara intresserade av själva ramnumret, plåtarna och själva ägarbeviset ;) Quote
Recommended Posts