urstad Posted July 3, 2004 Share Posted July 3, 2004 Klurar lite på att göra en variant jänkarna brukar kalla hamburgertråg (tror jag) men att se hur andra gjort är alltid trevligt. ha de urstad Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sonett7 Posted July 4, 2004 Share Posted July 4, 2004 Hur ser hamburgertrag ut da? Har sjalv inte borjat kapa i traget annu - vantar till jag har mojlighet att mata pa bilen. ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
urstad Posted July 4, 2004 Author Share Posted July 4, 2004 dålig skiss men om detta förklarar det lite....ett relativt "slimmat" tråg med en djupdel som bygger ut bakåt och åt sidorna, problemet som jag ser det är att man i fallet med saab motorn får göra ett ganska långt pickuprör eftersom detta verkar börja i framkant av motorn. vill gärna ha djupdelen bakåt pga av att accelerationen skickar oljan bakåt men Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
urstad Posted July 4, 2004 Author Share Posted July 4, 2004 Men man kanske skulle kunna göra på detta vis med lite fall och fackverk inuti tråget Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Wackt Posted July 5, 2004 Share Posted July 5, 2004 vill gärna ha djupdelen bakåt pga av att accelerationen skickar oljan bakåt Japp och inbromsning samlar oljan i framkant. Men oftast har du fler G vid inbromsning än vid acc... tror nog att man ska försöka bygga ett tråg som funkar i alla riktningar, även G-kraft i sidled blir rätt stor vid kurvtagning. Så inbromsning med efterföljande kurva tror jag är extremfallet. Och det händer ju rätt ofta..... :whistling: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
urstad Posted July 5, 2004 Author Share Posted July 5, 2004 vill gärna ha djupdelen bakåt pga av att accelerationen skickar oljan bakåt Japp och inbromsning samlar oljan i framkant. Men oftast har du fler G vid inbromsning än vid acc... tror nog att man ska försöka bygga ett tråg som funkar i alla riktningar, även G-kraft i sidled blir rätt stor vid kurvtagning. Så inbromsning med efterföljande kurva tror jag är extremfallet. Och det händer ju rätt ofta..... :whistling: jo det är ju sant...... får nog bli nån variant på modell två med lite mixter inuti, ;) blir dessutom enklare att ordna än modell 1. :D ha de ~urstad Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.