svinto Posted June 30, 2004 Share Posted June 30, 2004 Hur varm blir en motor egentligen? Jag funderar på om man kan löda ihop en kortad oljepickupp med Alutite, men då får det inte bli varmare än ungefär 250 grader sen... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted June 30, 2004 Share Posted June 30, 2004 men den ligger väl i olja hela tiden...eler merparten av den...å oljan ska väl inte bli så varm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
svinto Posted June 30, 2004 Author Share Posted June 30, 2004 men den ligger väl i olja hela tiden...eler merparten av den...å oljan ska väl inte bli så varm Ja precis... den blir väl inte mer än högst 100 grader? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIRAVI Posted June 30, 2004 Share Posted June 30, 2004 Oljan kan ju gå upp mot en 120-130 grader, men det är ju fortfarande lite marginal. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kallerman Posted July 3, 2004 Share Posted July 3, 2004 Är pickupen i aluminium? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
svinto Posted July 3, 2004 Author Share Posted July 3, 2004 Är pickupen i aluminium? Ja, på volvomotorn jag håller på med är den det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted July 3, 2004 Share Posted July 3, 2004 Är pickupen i aluminium? Ja, på volvomotorn jag håller på med är den det. Jag kortade av min och tigsvetsade ihop den 25-30 mm kortare..... det känns ju som om att man vill vara garanterad att den inte lossnar ..... Hur du än sätter ihop den så se till att den inte vibrerar loss eller något sådant.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts