Siduna Posted January 20, 2013 Share Posted January 20, 2013 Någon därute som har några tips vad gäller bussningar A-arm? Fluktar på dessa själv: E-bay Alternativa föslag mottages tacksamt... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted January 20, 2013 Share Posted January 20, 2013 Eller sådan här. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olofson Posted January 20, 2013 Share Posted January 20, 2013 Mja... Min erfarenhet är att gummi (Metalastic och likande) flexar lite väl mycket, iaf om man kör bana. Min Westfield var lätt diffus och ganska lömsk på blött underlag. Jag fick en helt annan bil efter att jag bytt till hårda Delrin-bussningar. Exakt och stabil, och helt plötsligt fullt körbar på bana i regn, trots däck som blir elakt digitala i det blöta. Angående PU-bussingarna så är de tydligen inte speciellt hållbara i dessa små dimensionerna - men jag har inga personliga erfarenheter av dem. (Även detta handlar om tävlingsbilar på bana. Kanske inte är något större problem om man kör någorlunda lagligt på vägen?) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Siduna Posted January 20, 2013 Author Share Posted January 20, 2013 Mja... Min erfarenhet är att gummi (Metalastic och likande) flexar lite väl mycket, iaf om man kör bana. Min Westfield var lätt diffus och ganska lömsk på blött underlag. Jag fick en helt annan bil efter att jag bytt till hårda Delrin-bussningar. Exakt och stabil, och helt plötsligt fullt körbar på bana i regn, trots däck som blir elakt digitala i det blöta. Angående PU-bussingarna så är de tydligen inte speciellt hållbara i dessa små dimensionerna - men jag har inga personliga erfarenheter av dem. (Även detta handlar om tävlingsbilar på bana. Kanske inte är något större problem om man kör någorlunda lagligt på vägen?) Tips på firma som handhar delrinbussningar alt rör/stänger för svarvning? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olofson Posted January 21, 2013 Share Posted January 21, 2013 (edited) Westfield har egna - i Nylon, påstår de. Siltech Racing (ÅF http://www.libell.nu/) har länkarmar med bussningar + uniballs, och enbart uniballs - men om bussningarna finns lösa vet jag inte. Övriga märken och varianter har jag ingen vidare koll på. Det jag sett där är mest mjuka PU-bussningar. Jag beställde iaf en stång från IronBill, som har allehanda material, delar och verktyg, och handlar i vettiga kvantiteter utan straffavgifter. :thumbsup: Edited January 21, 2013 by Olofson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Siduna Posted January 21, 2013 Author Share Posted January 21, 2013 Tack för tipset Olofson! Helt ok priser! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
svinto Posted January 21, 2013 Share Posted January 21, 2013 Diverse braatthagrejjer; http://www.maskindelen.se/rundstang/plast-acetal-c-svart/265 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts