pacman Posted June 29, 2004 Share Posted June 29, 2004 Tjena! Någon som har nå´t bra förslag på hur man skall bygga upphängningar till framskärmarna?? Tyckte jag gjorde stadiga fästen i plattjärn (3 & 4 mm) men skärmarna fladdrar som svan-vingar. Ena fästet vibrerade faktiskt av på vägen hem från reg.besiktningen.... :( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted June 29, 2004 Share Posted June 29, 2004 min ena vibrerade oxså av, men jag har (hade) framskärmar från ett släp så dom var lite tunga... jag kommer skaffa skärmar i glasfiber eller kolfiber och då bör alla problem vara som bortblåsta.... ( hoppas jag iaf.. :) ) tänk på att det är ofjädrad vikt och plåt väger en del... ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
svante Posted June 29, 2004 Share Posted June 29, 2004 dom fladdrar inte mindre för att dom är lättare... det är vinden som gör det i kombination med fästenas styrka.. ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
svante Posted June 29, 2004 Share Posted June 29, 2004 Bäst är väl att göra en platta i 2-3mm plåt, sätta den vid navet och sen fästa rör uppåt, sist ett plattjärn under skärmen.. Men stumsvetsa inte utan skär ett spår i röret brett nog för plåtbitarna, tryck i plåten och svetsa runt om.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted June 29, 2004 Share Posted June 29, 2004 jo, givet gör vinden det mesta , men mindre vikt måste ju betyda att det är svårare att få dom "i svängning" om du förstår vad jag menar.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Myren Posted July 3, 2004 Share Posted July 3, 2004 Vikten gör bara skillnad på vilken frekvens skärmarna får Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted August 30, 2004 Share Posted August 30, 2004 Ni som redan har färdiga lösningar på fästen! Kan ni inte lägga upp lite bilder här ? :whistling: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts