impreza GT Posted December 30, 2012 Share Posted December 30, 2012 Hej ! Jag undrar om det är helt kört o köpa en westfield i England och regga den direkt här ? Har sökt endel på forumet . Finns dock bara äldre inlägg angående detta där de i princip är omöjligt utan att plocka ner den i molekyler o köra en sfro ? Är detta helt sant ? På något annat forum hade någon skrivit att det gick o reg besiktiga om man gjorde en överklagan på en misslyckad inreggning. Spelar det någon roll vilken årsmodell bilen är ? Jag tänkte nämligen åka över o hämta en westfield med en fireblade maskin . Kanske inte änns går att regga med den maskinen i Sverige ? / Dennis Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tabac Posted December 30, 2012 Share Posted December 30, 2012 Jag kan inte så mycket om det här. Men är det inte så att de har mindre gods-tjocklek i chassi-rören i England, jämfört med de krav som vi har här ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted December 30, 2012 Share Posted December 30, 2012 (edited) 1,6mm är inte ovanligt i England. Vår SFRO vill ha minst 2mm gods. Välj ut en lämplig besiktningsman i din närhet och ring honom och resonera om vad du vill göra. Då kommer du veta hur SFRO ställer sig till din plan. SFRO Edited December 30, 2012 by cealm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
impreza GT Posted December 30, 2012 Author Share Posted December 30, 2012 okej ! jag trode inte det var någon skillnad då dem gör kit till övriga världen o de finns ju folk som kör dem här... kanske e specialbeställt i tjockare gods då ? Får kolla med SFRO Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted December 30, 2012 Share Posted December 30, 2012 (edited) imprezaGT: Regelverket i Sverige är samma oavsett var man bor i landet men det är bara konstatera att det rullar 1,6mm, 2,0mm och 3,0mm bilar inom gränserna. 1,6mm anses alltså normalt ej gångbara men eftersom de finns reggade så är de tydligen bland gångbara. Därav rådet att kontrollera med din SFRO. Observera dock att det är INTE SFRO som beslutar, de är rådgivande. Det innebär krasst att även om SFRO godgänt ditt förslag på 1,6mm så kan Transportstyrelsen säga nej när bilen till sist skall föras in i Fordonsdatabasen. Edit: Tillägg: En läsvärd äldre tråd i ämnet. Edited December 30, 2012 by cealm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
impreza GT Posted December 30, 2012 Author Share Posted December 30, 2012 hej o tackar för era svar och för länken (som ja tidigare sökt på men hittade inget så var bra att ja fick läsa den nu) De verkar som de e lite delade meningar där.. verkar som de finns nån lucka genom o tvinga transportstyrelsen om ja fattat de rätt enligt nya eu direktiv? Ända säkra är väl som många skrev att plocka ner den i molekyler o regga om som "eget" bygge. Jobbiga med de är att man vet ju inte vilken ram som sitter i bilen innan man sågar ner den o mäter.... Synd då jag blev jäkligt sugen på en westfield med fireblade maskin.. den var hyffsat billig med men men... Om man bara behöver plocka ner den utan att byta nått (förutom strålkastarna) kan de ändå vara värt kanske :D MVH Dennis Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin Posted December 30, 2012 Share Posted December 30, 2012 Personligen tror jag det blir svårt men det är ren spekulation. Det är dock viktigt att du kollar, dubbelkollar och kollar igen med rätt personer på SFRO och transportstyrelsen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.