Karlskrona Posted September 24, 2012 Share Posted September 24, 2012 Om man vill ha några 7:or frästa eller borrade på sin ram vilket typsnitt är det då man ska använda? Www.locost.bloggplatsen.se Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gka Posted September 24, 2012 Share Posted September 24, 2012 Vet inte typsnittet, men jag har en grill du kan få rita av om du vill. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karlskrona Posted September 24, 2012 Author Share Posted September 24, 2012 Tack men jag behöver typsnittet för att kunna göra olika stora sjuor :) Www.locost.bloggplatsen.se Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gka Posted September 24, 2012 Share Posted September 24, 2012 Inte säkert att sjuan ens kommer från något speciellt typsnitt. Hittade iaf en vektoriserad variant här: http://www.brandsoftheworld.com/logo/caterham-super-7 Det kanske går att använda om du skalar bort det "överflödiga" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magoo Posted September 24, 2012 Share Posted September 24, 2012 Jag har cad underlag (dwg) för "7an" till en seven här har du en bild på en nedskalad variant som sitter i en filterhållare i mitt bygge. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karlskrona Posted September 25, 2012 Author Share Posted September 25, 2012 Snyggt!! :) går den filen att använda till vatten skärning? Dela du med dig av den? Www.locost.bloggplatsen.se Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magoo Posted September 26, 2012 Share Posted September 26, 2012 (edited) ett definitivt ja på frågan om den går att nyttja till vattenskärning då delen på bilden är vattenskuren :hypocrite: dock är detta beroende på vad för format firman som skall skära vill ha för format. DWG kan du konvertera till annat lämpligt format. men själva 7an i bilden är rätt så liten så du får skala upp den en del iaf om du vill ha den i en grill. Edited September 26, 2012 by Magoo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karlskrona Posted September 27, 2012 Author Share Posted September 27, 2012 Jag tänkte inte ha den i grillen utan som som en detalj på förstärkningarna i ramen för att få det att se lite proffsigare ut😃 precis som din hållare! Så snyggt, nu ska jag in och snoka på din byggtråd för mer idéer ;) Www.locost.bloggplatsen.se Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts