Jump to content

Nya hubar

Recommended Posts

God morgon! Ny har jag börjat rota i att få tag på nya hubar till min bil, blev ju lite konstigt hjulvinkel på Kinnekulle som ni vet! :) Jag hittade den här sidan http://www.ekmpowershop9.com/ekmps/shops/gtstuning/rear-upright---haynes-roadster-206-p.asp och mailade honom, fick svar direkt att han kunde göra huben både för skivor eller trummor. Den skulle också passa Mks ram. Har ni någon erfarenhet av den här killen, är han bra?

En liten följd fråga! Va jag förstår så har sierra med skivor 100mm skruvade drivaxlar, men vilka scorpio modeller har samma axlar/drivknutar som passar. Passar även dessa att sätta in i sierra huben? Min tanke va kanske att kolla om man hittar en scorpio med automat så man får en diffad bakaxel och sedan tar allt ut mot hjulen till sjuan. Skulle det funka?

//Björn

STOPP O BELÄGG :banghead:

Beställ absolut inget på den där hemsidan, det ät Georg Darren som gömmers sig bakom den sidan.

Han tar gärna pengarna men du får inga grejer :(

Han är ett STORT skämt i England, gå in på Locostbuilders o sök på han, du kommer att få läsning resten av dagen av förbannade lurade kunder!!!!!!!!

Vill du ha hjälp med delar till MK utan at bli lurad så är mitt råd att vända sig till Martin keenan som var med o startade MK Motorsport.

Hans företag heter MK Engineering han är duktig o seriös http://www.mkengineering.co.uk/

Han gjorde bl.a mitt avgssystem till min Haynes, det är nämligen han som ritat Hynes ramen oxå.

STOPP O BELÄGG :banghead:

Beställ absolut inget på den där hemsidan, det ät Georg Darren som gömmers sig bakom den sidan.

Han tar gärna pengarna men du får inga grejer :(

Han är ett STORT skämt i England, gå in på Locostbuilders o sök på han, du kommer att få läsning resten av dagen av förbannade lurade kunder!!!!!!!!

Ja du ser... Det är tur man kollar upp innan man gör något...

Då ska jag kolla me honom! Har du haft mail kontakt med honom, eller via tele. Jag tänkte vad som bäst?

//Björn