PeÅ Posted June 18, 2012 Share Posted June 18, 2012 (edited) Hejsan 7ua kamrater Så har det blivit dags att försöka sälja bygget pga nya bygg ideer ! Eftersom jag har visst handikapp så är denna bil 20 cm bredare än 'bok ramar', annars är det mesta byggt efter just bok ritningarna. Bilen blev besiktigad julen -09, den är besiktigad denna sommaren åxå. Har rullat totalt 600 mil sen dess. motorn är en B230 med 531 topp, ur puttsad med vass kam, bytta tryckare. botten är total renoverad med lättad vev, 4,5 kg svänghjul, tunn plåt remskiva, riktade renoverade stakar,nya orginal kolvar. Nya weber 45:or med pipercross filter, rostfritt grenrör byggt för bilen, rostfritt avgas. M45 vxl aluminium hus. 740 bakaxel med diff broms. 140 spindlar med ventilerade skivor, alla OK är nya. GAZ stötdämpare runt om. Sparco glasfiber stolar. Macrolon ruta. aluminium tank. riktiga sömlösa rör i bågen. 17 tum magnesium fälgar med nya däck, medföljer även 4 nya yokohama slicks 17 tum. Vikt tom 625 kg. 150 000 svenska pezetas Edited August 7, 2013 by PeÅ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted June 19, 2012 Share Posted June 19, 2012 Hej PeÅ Synd att du säljer din fina 7:a, men med ett nytt bygge får du hänga på med den när den är klar. Annars är du alltid välkommen att åka med mig när andan faller på. /Fredrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PeÅ Posted June 19, 2012 Author Share Posted June 19, 2012 Hej PeÅ Synd att du säljer din fina 7:a, men med ett nytt bygge får du hänga på med den när den är klar. Annars är du alltid välkommen att åka med mig när andan faller på. /Fredrik Tack Vedde, men jag tror inte att jag TÖRS åka med din högprestanda maskin. Är kanske rädd att bli ifrån åkt av dej, så det är lika bra att försöka sälja................hehe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PeÅ Posted July 3, 2012 Author Share Posted July 3, 2012 (edited) Hejsan 7ua kamrater Så har det blivit dags att försöka sälja bygget pga nya bygg ideer ! Eftersom jag har visst handikapp så är denna bil 20 cm bredare än 'bok ramar', annars är det mesta byggt efter just bok ritningarna. Bilen blev besiktigad julen -09, den är besiktigad denna sommaren åxå. Har rullat totalt 600 mil sen dess. motorn är en B230 med 531 topp, ur puttsad med vass kam, bytta tryckare. botten är total renoverad med lättad vev, 4,5 kg svänghjul, tunn plåt remskiva, riktade renoverade stakar,nya orginal kolvar. Nya weber 45:or med pipercross filter, rostfritt grenrör byggt för bilen, rostfritt avgas. M45 vxl aluminium hus. 740 bakaxel med diff broms. 140 spindlar med ventilerade skivor, alla OK är nya. GAZ stötdämpare runt om. Sparco glasfiber stolar. Macrolon ruta. aluminium tank. riktiga sömlösa rör i bågen. 17 tum magnesium fälgar med nya däck, medföljer även 4 nya yokohama slicks 17 tum. Vikt tom 625 kg. 150 000 svenska pezetas eller vettigt bud Edited August 7, 2013 by PeÅ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dirk McStride Posted September 20, 2012 Share Posted September 20, 2012 Finns bilen kvar? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PeÅ Posted September 25, 2012 Author Share Posted September 25, 2012 Ja , bilen finns kvar, är på väg in i vinterdvala om nån vecka....... PeÅ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted October 11, 2012 Share Posted October 11, 2012 Ingen tagare på din fina bil? /Fredrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PeÅ Posted October 12, 2012 Author Share Posted October 12, 2012 Ingen tagare på din fina bil? /Fredrik nix Vedde, inte ännu, nu vinterdvala sen får jag väl annonsera på andra sätt...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PeÅ Posted July 23, 2013 Author Share Posted July 23, 2013 (edited) bilen såld ! Edited August 7, 2013 by PeÅ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts