vedde Posted June 15, 2012 Share Posted June 15, 2012 Hej Funderar starkt på att köpa fälgar och R däck för banträffar, är dessa något att ha ni som kan? http://www.wheelbasealloys.com/13_Inch_Team_Dynamics_Pro_Race_1.2_Gloss_Black_Alloy_Wheels__5982 Att kläs med Toyo eller Khumo däck i 13" endast att användas på bankörningar. /Fredrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas Posted June 15, 2012 Share Posted June 15, 2012 Jag är inget som helst däck/fälg proffs men enl vad jag kunde läsa mig till innan jag köpte mina Pro Race 1.2 (dock 15") så är det "bra skit". :racesmile: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xtimmyx Posted June 15, 2012 Share Posted June 15, 2012 Jag kopte exakt de dar till min Sjua + Yokohama A048. Jamfort med de 15"-falgarna med Toyo R888 som satt pa bilen nar jag kopte den sparade jag 14kg(!). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pac Posted June 16, 2012 Share Posted June 16, 2012 Det är bra fälgar. Jag hade sådana + TOYO R888 på min sjua, fast 15". Team Dynamics 1.2 är en lätt fälg som verkar vara delvis smidd om man läser deras hemsida. Det finns dock lättare fälgar, Compomotive CXR är riktigt lätt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUPUS Posted June 16, 2012 Share Posted June 16, 2012 har 15" av den till min med 195 fram 205 bak med mitt konstiga bult mönster 110*5 (saab/opel) och de små numera ovanliga breda 15" kraven var detta de lättaste fälgarna som fanns i 15" . Har för övrigt ett liknande uppsätning i 16/17" på speedstern , som någon sa "bra skit" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted June 21, 2012 Author Share Posted June 21, 2012 Sådärja! Det blev 4 Team Dynamics Pro Race 1.2, svarta och 4 Toyo R888 i medium. Beställda från Demon-Tweeks som gjorde ett suveränt paketpris på däck och fälgar. Får se om de hinner fram i tid till Kinnekulle. /Fredrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts