Ranggren Posted May 1, 2012 Posted May 1, 2012 Nu när jag har haft min Dala7 i lite mer än två år. Tycker jag att det är dax för att göra en liten uppdatering på bilen. Den ska den här gången byggas lite mer för bana. Efter att ah kört några gånger på Ring Knutstorp och haft lite olika bekymmer hela tiden så tror jag mig ha hittat en del skar som skall ändras utöver de små sakerna jag har ändrat på redan. Detta ska bland annat ske. -Ett nytt elsystem p.g.a. mycket strul med elen och en mindra kabelbrand. -Bygga helbur bytta till andra stolar och bälten för min personliga säkerhet. -Ny instrument panel. -Flytta styrstång och växelspaken för att får bättre körställning och känsla. -Nya fälgar och däck med spacers. -Göra om handbroms installationen p.g.a. att besiktningen alltid klagar på min dåliga bromsverkan. -För bättra kylningen. -Lacka om den. Så här så bilen ut när jag köpte den. Nu ser bilen u så här. Jag plockat ner bilen och tagit ur nästan hela elsystemet. Quote
Sidewinder Posted May 1, 2012 Posted May 1, 2012 Du kanske skulle upplysa dom som inte vet att d e den första reggade Dala7an / Toni Quote
Ranggren Posted May 1, 2012 Author Posted May 1, 2012 Jo det sant. Jag skulle kanske näma lite om bilen bland annat att det är den först registerade Dala7 och att det är ram nr.4. Jag kommer med mer fakta om bilen sen. Jag tänkte ock så att ni kanske vill veta lite mer om mig. Jag är 22 år Har köpt min första locost Jag arbetar som elektriker. Jag arbetar även ideellt på motorbanan Ring Knutstorp genom Hyllinge MS där jag jobbar med Rescue och styrelseärende. Har i år 2012 blivit förtoende vald som adj. ungdom i Södra bilsport förbundet. Är en av de ungdomar som håller på att starta en ungdomsgrupp i Södra bf. Jag fick år 2011 utnäminingen Årets ungdom inom svensk bilsport. Är även mekaniker till den här tävlingsbil http://www.garaget.org/?car=124826. Annars tränar innebandy. Ja det är Englundh's gamla bil Quote
Ranggren Posted May 1, 2012 Author Posted May 1, 2012 Info om min Dala7 Motor: Volvo B23 2660cc 97 mm Borrning, 90 mm Slag, Smidda kolvar och balanserat. Borrat och toppdeckat block, 405 Top med Mirrafästen, K-kam, Slipade vantiler. Weber 45:or med Misab insug. Växellåda: Volvo M47 5-växlad Avgassystem: Special Grenrör 4-2-1med bandage anpassat för bilen av Timos Motor. Ljuddämpare Appel Racing. 3" System 205 hk Hela motorn genomgången och bänkad hos Timos Motor. 420Nm tryckplatta med turbolamell Bakaxel: Volvo 740, 1031 med lamelldiff Framvagn: Hemmagjord AVO Coil Over dämpare ställbara 140/095 med uretan bussningar GUSS störtbåge Breddade Fälgar Bak Däck: Falken FK451 Bak 245/40/16 Fram 205/40/16 Bromsar: Volvo 240 ventilerade skivor fram. Volvo 740 skivor bak Luisi läder ratt. Cobra Roadster Seven Stolar Sabelt 4- punktsbälten Quote
cealm Posted May 2, 2012 Posted May 2, 2012 (edited) Hej Dala 7-kompis. Kul att få läsa om "Fyran". Min första bil är också en Dala 7:a. Är lite osäker på vilket nummer ramen har. Jag tror det är "Tjugo-någonting". Tråden för den bilen finns här. Edited May 2, 2012 by cealm Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.