urstad Posted June 13, 2004 Share Posted June 13, 2004 http://www.rallynuts.com/motorsport/RWD_Co...ion_Parts_1630/ nån som klurat ut vilken som e bäst? själv tror jag 150mm upright blir bra. men om jag förstått det rätt så används 7graders kåpan om man vill luta motorn 7grader kan detta vara fördelaktigt om man använder saabmotor? undrar urstad. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sonett7 Posted June 14, 2004 Share Posted June 14, 2004 Om du väljer den lutande kåpan så hamnar motorn i originalläge (samma som med Omega-lådan!) dvs lutande mot avgassidan. Själv tycker jag att det är snyggast när motorn står rakt upp så jag kommer att montera min motor rakt och sedan fixa lutande fästen till växellådan istället ;) 150mm eller 170mm beror på vilken typ av växellåda du väljer. V6:orna har längre ingående axel till växellådan och därför är denna kåpan längre... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted June 14, 2004 Share Posted June 14, 2004 hur funkar det med oljan när man lutar motorn så ?? behöver man inte fixa till oljetråg/pickupparmen ??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sonett7 Posted June 14, 2004 Share Posted June 14, 2004 hur funkar det med oljan när man lutar motorn så ?? behöver man inte fixa till oljetråg/pickupparmen ??? Det måste man ju ändå fixa i de flesta fall eftersom oljetrågen brukar hänga ner för långt - men visst, man måste fixa nån lösning på detta också! ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kallerman Posted June 14, 2004 Share Posted June 14, 2004 hur funkar det med oljan när man lutar motorn så ?? behöver man inte fixa till oljetråg/pickupparmen ??? Det behöver man oftast göra ändå eftersom man oftast behöver göra sumpen så grund det bara går, plus att sump på de flesta motorer är gjorda för tvärmontering. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUPUS Posted June 14, 2004 Share Posted June 14, 2004 Ett grund tips kan vara att ställa motorn rakt. Min lutar ca hälften mot orginal och så här i efterhand hade jag nog ställt den helt rakt om jag börjat om , det blir ganska trångt på turbo sidan för styrstång + bromsar ändå :( -olje tilförselen får man nog fixa ändå , sumpen måste ju kapas i vilket fall som helst ( om man inte vill bygga locost-Jeep) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
urstad Posted June 14, 2004 Author Share Posted June 14, 2004 Tackar för svaren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.