Jump to content

Knappen

Forumdeltagare
  • Posts

    9
  • Joined

  • Last visited

Reputation

0 Neutral

About Knappen

  • Birthday 09/29/1973

Profile Information

  • Kön
    Kille
  • Plats
    Sweden

Profile Fields

  • Namn
    Andreas Knapp
  • Ort
    Malmö
  • Locost-status
    Förbereder locost-bygge
  1. Kanske någon kan rita en ram med det som Ramneskog har hemma och kalla den Ramneskog-edition :) Annars blir det ju 3x så dyrt...
  2. Exakt, jag skall ha 100x50x4 (eller helst x2 men det hade dom inte), pris: 1500:- för 6 meter, tjohoo, dyrt så det förslår. Jag skall höra med några polare som handlar mycket stål imorgon, få se vad dom kan komma med för tips.
  3. Jag va förbi Areco, dom har det mesta, väldigt många olika dimensioner. Dom tar hem ifrån både Edstrand och Tibnor. Dock va dom klart dyrare än Ramneskog.
  4. Jo jag va förbi Ramneskogs, på uppmaning ifrån ett annat forum. Tyvärr hade dom inte min önskade dimension. Men dom verkade helt klart värt ett besök för andra dimensioner. Jag skall dock till Areco på Vinkelg. 13 i Arlöv på torsdag. Enligt uppgift har dom allt man kan behöva.
  5. Någon som har en bra stålbutik att tipsa om?
  6. Absolut, så skall man bygga helt enligt eget huvud, va mest en reflektion över mina tankar angående växellådans placering. Men jag är inte sen att omvärdera dom tankarna om jag har fel. Såg även en sjua med bakmonterad växellåda utannonserad på blocket (http://www.blocket.se/kronoberg/Esther_7_22924415.htm?ca=23_11&w=2), någon som känner till vem som har byggt den?
  7. Vilken TS motor använder du? Jag funderade lite på det här med bakmonterad växellåda ifrån tex Alfa 75, men eftersom sjuorna redan är så välbalanserade så skulle det snarare betyda att man fick mer vikt bak, å det är ju inte så önskvärt heller. Dessutom får man en axel som spinner i samma hastighet som motorn igenom hela kardantunneln, och det skapar ju onödiga krafter till egentligen ingen nytta. Växellådan bak är en bra idé på en konventionell bil men på sjorna så är det att övergöra det hela.
  8. Hehe, angående köket, faktum är att det är jag som är både beställare och byggare av det, jag är känd för att vara en envis projekt optimist. Jo, jag skall lägga upp lite bilder på resultatet (av köket). Flickvännen är snarare ekonomen och den som puschar för att deadline skall hållas (så gott det går ;) ), en ganska bra kombination. Jo vars, jag lagar också en del mat, så det skall bli ett lyft att få nya köket klart. Jag skall se till att få någon dag ledig, så att jag kan smälla ihop byggbordet och börja kapa till bitarna till ramen.
  9. Hejsan Nu har jag bestämt mig, i höst/vinter då jag är klar med lägenhetsrenovering och flickvännen har ett nytt kök, skall jag starta upp min dröm sedan 4 år tillbaka. Här skall byggas 7a. Jag har ett trevligt garage som jag delar med ett gäng biltokar, allt ifrån rattlås-galningar, via Japs-tuners till Mini-tomtar. Min plats är inte superstor, men på ca 30 kvadrat får jag plats med både Alfa 156an (sommarbil) och byggbord för 7an. Mitt mål är att bygga en 7a främst för banmöten och racing, men som även funkar för inspirerad körning på böljande småvägar. Ram, McSorley 7+4, känns i detta nu, som rätt. Någon som har ett annat förslag? Jag är Alfa-nörd, och har mekat en del med deras motorer, så jag funderar på en trevlig twinspark på runt 150 hk. Allt annat tänkar jag handplocka på skroten mm. Känns som denna tråd är en bra start, för nu måste jag ju, när hela Locost Sverige känner till mina planer. MVH Andreas Knapp Malmö
×
×
  • Create New...