Jump to content

Kraniel

Forumdeltagare
  • Posts

    26
  • Joined

  • Last visited

Reputation

3 Neutral

About Kraniel

  • Birthday August 28

Contact Methods

Profile Information

  • Kön
    Kille
  • Plats
    Stockholm

Profile Fields

  • Namn
    Daniel Östlund
  • Ort
    Stockholm
  • Locost-status
    Har köpt färdig locost

Recent Profile Visitors

2,013 profile views
  1. EDIT: Skoja bara, jag behåller den ett tag till. Välbyggd och påkostad Westfield SEiW, byggd med fokus på att vara ett effektivt banvapen. Besiktningsbefriad (T12BF) för all framtid. Driftsäker som en Toyota Corolla. Lättkörd och välbalanserad och snabb som attan för stora och små. Funkar även att köra till glasskiosken med. Lite värre med långfärdskomforten, varken radio, mattor eller stoppning i stolarna ingår. Men du är väl ingen fegis? Vikt: 560 kg Effekt: ca 180 hk Regnr: URO520 Ram & kaross: Wide track bärarmar fram, individuell hjulupphängning bak, ställbara coilovers runtom. Westfield widebody-kaross och ram med sänkt golv (så att även långa förare sitter lågt). Ny framruta monterad 2020, störtbåge samt Escort styrväxel med quick rack (snabbare utväxling). Motor & drivlina: Ford Zetec Blacktop (solida lyftare) på 2 liter. Sprut med separata spjällhus, omslipade kammar, Omex 600 ECU, lätt svänghjul (< 5 kg), ny koppling 2021, Ford Typ 9 växellåda samt Sierra 7-tumsdiff med viskodiffbroms och 3,9 utväxling. Ompackningsbar ljuddämpare för att klara 95 dB på racerbanor vid fullgas. Bromsar: Hispec bromsok i aluminium: 4-kolvs fram och 2-kolvs bak. Ferodo DS2500 belägg fram. Hjul: Revolution wheels 7x13" (5,6 kg styck) med Toyo R888R i 205/60 R13, nya för säsongen 2022 och knappt inkörda. Övrigt: Dash2 digital instrumentpanel med ingångar för alla givare och ställbar layout. Tillett kolfiber/glasfiberstolar med 4p-bälten på båda sidorna, förarstolen skjutbar i längsled. Instrumentbräda av kolfiber. Snap off rattnav. Uppdaterat elsystem som är föredömligt överskådligt och inga nystan av kablar. Medföljer även, som väl är obligatoriskt med den här typen av bilar, en bananlåda med diverse tillhörande prylar. Så varför säljer jag? Den enda anledningen är att jag aldrig kör med bilen. Sedan jag köpte den för två år sedan har den fått komma ut noll gånger på bana, inte för att jag inte kör bana men för att jag alltid gör det med andras bilar. Den har bara snurrat runt här ute på Värmdö och fått åka till Glassvillan ett par gånger, samt fått service ett par gånger. Så Lilla Gul behöver få komma till ett hem där hon får motioneras som det är tänkt. Pris: 180 000 kronor. Kontakt på [email protected] Car.info Min biltråd på Rejsa.nu Förre ägarens biltråd på Rejsa.nu
      • 1
      • Like
  2. Nu i nytt garage. :D
  3. Har tre bilar, en måste bort så jag annonserar ut denna och min Mercedes. ***EDIT: MERCAN SÅLD, SJUAN INTE LÄNGRE TILL SALU.*** Så därför ger jag lådbilen en chans att hitta ny husse. All info här: http://forum.locostsweden.se/index.php?showtopic=6633 Och mer här: http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=18067 Och här: http://www.automobil.se/zino.aspx?articleID=18983 I korthet: Slaglödd ram, kopia av Caterham med smärre förändringar efter FEM-analys. Registrerad 1998. Motor: Suzuki Swift GTI (G13B) med Nirasprut och turbo, regbes med detta. 170-200 hästar någonstans. Mazda 323 4-växlad låda. Ford "engelsk" bakaxel med aluminiumhus. Ej diffbroms. Öhlinsdämpare - med komplett spec och dämparkurvor. Massor av dokumentation på allting. Skattad och besiktigad i år. Ursprungligen byggd för Roadsport A och kan eventuellt passa in där i nästa års reglemente. Fungerar utmärkt, skulle dock kunna behöva någon ny spindel- och styrled. Går som fan helt enkelt.
  4. Bra tips! De hade jag inte tänkt på. Nu ska jag leta i instruktionsboken efter isofixfästen.
  5. Ett ganska tafatt försök att sätta barnstol i bilen. Hela historien hittar ni i senaste numret av Automobil som landar i tidningshyllorna idag.
  6. Wow, det börjar arta sig! Grattis!
  7. Hej hej, Sent ska syndaren svara... nåväl, skillnaderna mellan höger och vänster är inte större än att de ligger inom felmarginalen - ingenting man förnimmer från förarplats och det finns andra skillnader i toleranserna som är större än så. Men bilen känns lite mer stabil, även om skillnaden inte blev så stor som jag hade hoppats. Förresten, mer läsning om lådbilslivet: http://www.automobil.se/zino.aspx?articleID=18983 :thumbsup:
  8. Jag kommer vara där och representera Automobil - förhoppningsvis med Lådbil! :D
  9. Det händer något. Det är en pysventil som släpper ut en del av övertrycket mellan kompressorn och wastegaten. Grundladdtrycket ligger på ungefär 0,5 bar övertryck och sedan kan jag reglera en skvätt till med pysventilen. Nu kör jag med ungefär 1 bar övertryck. Yes. Jag visste inte riktigt hur jag skulle uttrycka det på ett vettigt sätt. Men det är alltså 1 mm toe-out på varje sida fram. Helst hade jag velat ha någon mm toe-in på bakaxeln, men det är lite svårt att åstadkomma på en stel pinne. Men det var kul att se att någon tycks ha skränkt den, eftersom den faktiskt har en skvätt negativ camber.
  10. Ny knapp i kupén: Ny cornerweight: Nya hjulvinklar: Hjulvinklar, före: Camber: LF: -1,9 RF: -2,2 LR: -0,9 RR: -0,9 Caster: LF: 5,5 RF: 2,0 Toe-in: LF: 8 mm RF: 6,5 mm LR: -4 mm RR: 0 mm Hjulvinklar, efter: Camber: LF: -1,9 RF: -2,1 LR: -0,9 RR: -0,9 Caster: LF: 6 RF: 6 Toe-in: LF: -1 mm RF: -1 mm LR: -2 mm RR: -2 mm
  11. Nu med nya stötdämpare. :thumbsup:
  12. :D Biltemareläet sitter på plats och funkar. Så om ingenting brinner upp så får det sitta kvar - annars blir det till att handla på Elfa.
  13. Ah, naturligtvis! Stömsnåla lampor får relät att balla ur. Ska testa att koppla in de gamla glödisarna och se vad som händer. Hittade detta: http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=137161 <-- blinkersrelä för LED-lysen.
  14. Varsågod och hämta! :D Nu sitter de nya skärmarna på plats - så långt allt väl. Men jag får inte liv i mina blinkers. Fram- och sidoblinkers lyser med ett svagt, fast sken. Bak händer ingenting. Så vad kan vara fel? Vad av det här ska jag riva i??
  15. Ja. Silentblock av den här typen ska uppta alla rörelser genom att gummit mellan hylsorna flexar - så det är viktigt att själva hylsorna sitter ordentligt inspända. (Hoppas jag har rätt nu... :o)
×
×
  • Create New...