Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 03/31/2025 in Posts

  1. Motor på plats. Som vanligt lite mer pyssel än förväntat. Hade god marginal till chassiekonstruktionen för själva motorn men inte för orginal motorfästen. Fick flytta lite rör och massera lite på fästena innan allt kom på plats. Inte blev det bättre av en rejäl mancold, gick nog bara på halvfart i både kropp och hjärna😬 Mvh Pär
    3 points
  2. Glad i hågen i tron att kylsystemet var så när som klart så brände jag dit fästöron för expansionskärlet och stängde huven, eller? Nej... Den går inte igen längre, för att expansionskärlets hals slår i huven! 😭 Bara o ta tag i skiten, skära av övre plåten, vinkla om o ändra placering på halsen o svetsa ihop allt igen samt täthetskolla igen o fixa några små blommor... 4 timmar senare är det dock klart och inget av det jag tänkte göra idag vart gjort 😅 Tänkte beställa hem an8 svetsstos med plugg som innehar o-ring samt ta upp servicelucka under kylrören/handbromsvågen så man kan justera handbromsen samt dränera systemet enkelt.
    1 point
  3. Är snart klar med chassiet, sugen på att sprätta loss det från jiggen och få det på hjul. Svesat till 75 %. Men får bärja mig tills motorfästen, pedalställ och ratt är på plats. Det kan ju trots allt röra lite på sig. Mvh Pär
    1 point
  4. Provpassning med lånad kaross! Hjulen verkan hamn på skapligt rätt ställen och får plats innanför skärmkanterna, även om det är tight. Fälgarna är bara tillfälliga med 13" fram och 15" bak. Original var det 13" runt om men betydligt mer gummi bak enligt de bilder jag sett. Detta får bli en sista uppdatering innan mekande i garaget ersätts av segelbåtsfixande och åkande med sommarfordonen. Ha en riktigt skön sommar!
    1 point
  5. Äntligen lite tid i garaget igen! Gjorde en liten tankevurpa med lagringen av växelspaken så delarna fick en runda till i fräsen. Nu finns det plats för axiallager och allt lirar finfint. Det ser också ut att funka på plats i bilen med och om jag justerar upp infästningarna något så blir det nog perfekt! Nästa steg blir att fästa nederdelen av spaken med ett stag i ramen så att hela arrangemanget glider i längsled när man drar i växelspaken.
    1 point
  6. Det rullar på så sakteliga och efter lite väntan på material, något omtag och det sedvanliga offret till skrotlådan så är nu växellänkaget på gång. Lite finlir till så är väl växelspaken klar i alla fall.
    1 point
  7. Bilen hemma efter SFRO 2 och reg besiktning så nu är det bara att vänta på nummerplåtarna. Ställt in bilen för vintern.
    1 point
×
×
  • Create New...