Jump to content

Recommended Posts

Du har två chassinummer, ett stansat i ramen (min 8mm) och ett kan vara på en plåt eller stansat i ramen (min 4mm).

Skall du "ta bort numret"? eller varför inte låta det vara kvar och stansa ett nytt.

Om du kollar på ditt regnummer och Tilläggsinfo (sid 2) så står det var chassinumret sitter (det som är minimum 8mm)

På min bil = CHASSINUMMER PLACERAT HÖGER SIDA I MOTORRUM SAMT HÖGER VID PASSAGERAR PLATS PÅ SNEDBALKAR

När du sedan besiktar visar du chassinumret för SBP-tjänstemannen då går inte de in och letar efter var det skall vara. Men står det som på min i passagerarutrymmet och motorrum sedan hittar de numret på en balk i bilens bakdel. Ja, det kanske är att töja på gränsen..... eller inte...

Lycka till. Berätta gärna varför flytten. Lite nyfiken blir jag trots allt.

Link to comment
Share on other sites

Ska inte ta bort nummret bara flytta,,, (vill inte ha någon som rotar i mitt motor rum)

det står att de finns fram på balk vid kylare :icon_oops:

Ska du gömma kompressorn din spjuver ?

//Per

Link to comment
Share on other sites

Föreslår att du gör så här: Ring SBP och säg att det är knöligt att lyfta huven vid besiktning och för att förenkla för besiktningsmännen frågar du om det är ok att knacka in chassinumret på en av rambalkarna i passagerarutrymmet. Då blir chassinumret lätt åtkomligt och SBP borde bli glad. Vid telsamtalet räcker det gott att du presenterar dig artigt med förnamn, regnummer på bilen är oväsentligt. Beroende på svaret så vet du hur allvarligt SBP ser på chassinummerflytten-kompletteringen. Om det låter görligt då knackar du in chassinummer på lämpling synlig "utan att lyfta huven" plats och vid besiktning så pekar du vänligt ut platsen. Då är chansen att alla är nöjda men säker kan man aldrig vara......

Glöm inte varningstriangel och att SBP vill rycka i batterifästet. Man kommer väl åt ditt batteri utan att lyfta huven för, eller?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...