Jump to content

Handbromsbälg


Kallerman

Recommended Posts

Hej,

det är så typiskt. Har starkt minne av att jag nånstans sett och stått och klämt på en sån gummibälg man har runt handbromshandtaget av universalvariant. Men nu när jag vill köpa ett, så kan jag inte för mitt liv komma på var jag såg det.

Är det nån som har några tips?

mvh Mikael Kallerman

Link to comment
Share on other sites

Jag tror jag sett en sån på Micro.. Själv tänkte jag knåpa ihop en av svart konstläder...kanske med an aluminiumsarg på kardantunneln.

Tack för tipset!

Jag hade också tänkt knåpa ihop en själv. Det är bara det att det rycker i kroppen att bli klar och ska jag fabricera mer delar nu blir jag helt vansinnig. Orkar inte skapa mer saker helt enkelt. Det går ju att byta senare. :blink:

Link to comment
Share on other sites

annars kan du ju alltid ha spaken utan kåpa... det säger de väl inget om på besiktningen???

Nej, det har du helt rätt i. Det är bara det att jag vet att efter besiktning lär jag inte vilja mecka, om man säger så. En temporär lösning som man kan leva med till nästa vinter tänkte jag.

Stannade på Micro på vägen hem och köpte en damask (120:-) i grått konstläder. Den blir nog bra, som temporär lösning i alla fall och sen när man gör en egen...kan man kopiera dimensionerna om den passade bra. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...