Jump to content

Sjuor Runt Om I Dalarna?


Setharakthe

Recommended Posts

Ny här på forumet så jag passar på att säga Hej. Sitter i planerings stadiet till en sjua och jag måste säga att detta forum har gett mig fantastiskt med inspiration och information till mitt bygge. planerna hittils ser ut såhär lite grovt: dala7 ram (mest för att jag bor typ 1.5mil från skäve) motor blir nog troligtvis en upprätad volvo 16v sugis eller om jag lyckas letareda på någon evo topp till ett rimligt pris (vet att dom är hiskeligt dyra) växlelåda är inte riktigt bestämt. bakaxel blir troligt vis en avlastad 1031 med en diff alá detroit locker.

Men nu till huvudfrågan finns det någon/några med en sjua som kan tänka sig att låta en främling komma och titta/sitta/känna och ställa en massa dumma frågor ;) runtom här i dalarna?

Mvh Daniel

Link to comment
Share on other sites

Välkommen hit till Locostsweden

Vi får hoppas att några av de som bygger i dalarna gör sig hörda och låter dig kika på någon sjua.

Annars kan jag rekommendera en tripp till Eskilstuna i slutet av augusti, antingen på lördagen då det blir lite konbanekörning med sjuor eller på söndagen på Ekeby veteranmarknad. Kolla in denna tråd om lördagen -> http://forum.locostsweden.se/index.php?showtopic=5126 och i galleriet finns det bilder från föregående år på Ekeby.

Link to comment
Share on other sites

Låter otroligt roligt att åka ner o titta lite men det är ju en bit att åka... men inget är omöjligt man kanske slår sig och åker ner :)

Edited by Jonte
Tog bort onödig citering
Link to comment
Share on other sites

Att få klämma och kika på andra byggen och samtidigt snacka lite skit med ägarna är alltid givande inför ett bygge. Så det kan vara värt en utflykt till Eskilstuna.

Finns det också en sambo/fru/partner så kan du alltid locka med http://www.tunapark.nu/ i eskilstuna ;)

Link to comment
Share on other sites

Dala 7 ramarna byggs inte av Håkan & Jimmy m.fl. i skedvi längre.

Men det finns dala7 bil/bilar i Borlänge och även i Storå hos Anders som säljer de ramarna.

Det finns även MK chassin och bilar i din närhet. Varav några av ägarna hänger här på forumet.

Så mitt tips är att börja i Borlänge så hittar du både MK och Dala7 ägare.

Link to comment
Share on other sites

Haha ja sambo finns så man kanske ska visa henne länken :)

Ahh ok ja det e ju en bit längre att åka men inte så farligt iaf. ja en hel dag i borlänge låter mer och mer lockande :)

och ja där ser man 2 personer som ligger inom mänskligt avstånd. då kan man fundera lite på en liten roadtrip då....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...