Jump to content

Bygga seven


Sverker

Recommended Posts

Tja!

HAr inte börjat bygga än, måste sälja bilen jag har nu. Men sen blir det bygge.

Ska använda en volvo 360 som donatorbil, men då den har vxlådan bak tar jag gärna emot tips

sedan hade jag tänkt mig att bygga typ flippfront se bild....

post-2-1115146901.jpg

Link to comment
Share on other sites

Angående 360's växellåda så sitter den ju väldigt bra under baksätet i en 360, och jag tycker du skall lämna den där ;)

Bygger du med en 360 växellåda så kommer du att få växellådan mellan stolarna, och den är ganska bred, vilket resulterar i en bred trång bil.

Skaffar du en M47 från en 240 och en lämplig bakaxel, exempelvis från en sierra, alternativt en 240 bakaxel, beroende på vad för bil du vill bygga.

annars så tror jag axelröret från en 360, och en diff från en sierra, är ett enkelt sätt att få en fungerande DeDion.

Link to comment
Share on other sites

Tack, för alla tips, längtar tills byggstart. Angående ramen så blir det locost ramen med egenbyggd kaross, mest för

att få lite bättre aerodynamik se bilden om hur jag tänkt mig bilen. När jag väl reggat bilen sätter jag troligtvis turbo på volvo snurran för lite mer effekt :D Megasquirt motorstyrning. Bromsarna jag kommer att använda blir Fram: 314mm ventilerade med volvo 4.kolvs ok Bak: 280mm ventilerade ok??

Tänkbart smeknamn Levil(Lotus evil)

post-2-1115199466.jpg

Link to comment
Share on other sites

:D Hej

Vi håller till i Örnsköldsvik. Vi har tänkt att flytta bakre väggen så att bränsletanken hamnar bakom sätena.

Det gör att korgen vid motorn,växellådan byggs om för att flytta fram hela sittbrunnen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hej sverker om du är den jag tror så är vi bekanta.Jag och svågern har börjat också men han har hunnit lite längre .Håller ni till vid wiberg bygg eller var är ni.Vora roligt att se andras byggen också..

Link to comment
Share on other sites

Jag skall ha ett gäng bilder på denna bil från Depån...

Men hittar dom inte. :icon_angry:

tror det sitter en B230 med 16 v topp och lite mer lull-lull på denna maskin..

Kan intyga att den rör på sig ordentligt :D

Link to comment
Share on other sites

Jag skall ha ett gäng bilder på denna bil från Depån...

Men hittar dom inte.  :icon_angry:

tror det sitter en B230 med 16 v topp och lite mer lull-lull på denna maskin..

Kan intyga att den rör på sig ordentligt  :D

maila dom till mej om du hittar dom...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...