Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Lotus Super7 S3
Till Salu.
Vid intresse skicka mail till:
matz.skold(a)gmail.com  Eller PM

Lotus Seven Replika -97
Nu är min Lotus Seven Replika med dom rätta måtten och proportionerna till salu.
Har ägt blien sedan 2005 och kört den mycket sparsamt, rullat ca 200mil i min ägo och den har alltid varit parkerad i varmgarage.
Ramen har identiskt mått med en S3 modell dvs. något smalare på passagerar sidan.
Byggd 1997, då med endast nya delar och renoverad motor och växellåda.
Fram och bakvagn samt drivlina kommer från Fiat, dämpare är av märket Koni troligtvis även fjädrar.
Motorn är en 2L TwinCam (motorkod:132DB2A0) med dubbla weber 45:or som är hämtad från Fiat 131 Mirafiori (132 Argenta) och lämnar ca 145hk enl. förra ägaren.
Nytillverkat vattenskuret oljetråg som är eloxerat. Nyrenoverade förgasare.

Alla glasfiberdetaljer är Caterham orginal och är nylackade i vinter i en British Racing Green nyans från Jaguar.
Även fram och bakljus, båge vindavvisare inkl. speglar kommer också från Caterham.
Ratten är av Snap Off typ som gör det lättare att ta sig i och ur bilen.
Cobra stolar med 4 punktsbälte och 5st 15" äkta Minilite fälgar, Helt nya däck på dom fyra som sitter på bilen.
Huvudströmbrytare som oftast krävs för att teckna entusiastbilsförsäkring.
Registrerad som amatörbyggt fordon dvs. besiktning varje år men borde gå att besiktiga om till T12BF.

Div. extra motordelar(block, kammar mm) medföljer.
Bilen är obes. och har således körförbud då det ej funnits någon tid att använda bilen pga. av husrenovering.
Renoverade förgasarna förra sommaren så troligtvis behöver man justera in dessa och mäta CO-halten samt kolla över allt.
Men bör inte vara några problem att rulla igenom hos bilprovnigen.

Säljes endast då inte hela famlijen inte får plats längre i den och att jag inte har tillräckligt stort garage för mer än en bil.
Så tanken är att skaffa en äldre Porsche istället.
Råkar du ha en Porsche 997 Carrera S/4S (2005-2009) i bra skick och gärna med
mycket utrustning(PASM, PSE, Sport Chrono paket plus, Aerokit och/eller liknade)
så kan det ev. vara nått jag är intresserad av att byta mot även 964 i outlaw stuk är av intresse.

Även en Porsche 996 GT3 CUP Racingbil kan vara av intresse.

Är absolut inte i behov av pengar så skambud undanbedes och säljes förhoppningsvis till en ny entusiast.
Är du Seriöst intresserad hör då av dig till mig via mail: matz.skold(a)gmail.com
Pris: 140 000:- eller högstbjudande.

Caterham-005.jpg

20140410_163006.jpg

2013_04.jpg

20170725_192715.jpg

20180817_152323.jpg

20180817_152336.jpg

14629007398776.jpg

Super7_4.gif

Edited by Matz
  • Like 1