Jump to content

Vad väger en Westfieldram?


Martin

Recommended Posts

Som rubriken säger.

Vad väger ramen till en Westfield? Eller snarare:

Hoppas att det snart är dags att hämta mitt kit och jag undrar då hur många gubbar jag skall ha med mig för att lyfta på sakerna på släpet och sedan lyfta in det i garaget.

Antar att ramen är den begränsande faktorn och att man om det kniper kan lossa karossdelarna som jag antar är påspända på ramen.

Link to comment
Share on other sites

Som rubriken säger.

Vad väger ramen till en Westfield? Eller snarare:

Hoppas att det snart är dags att hämta mitt kit och jag undrar då hur många gubbar jag skall ha med mig för att lyfta på sakerna på släpet och sedan lyfta in det i garaget.

Antar att ramen är den begränsande faktorn och att man om det kniper kan lossa karossdelarna som jag antar är påspända på ramen.

Jag var I Kingswinford I somras o hämtade mitt kit. Jag åkte själv och fick hjälp av leverans killen Adrian att lyfta på ramen och alla delarna. Man lyfter lätt på två man.

Link to comment
Share on other sites

Som rubriken säger.

Vad väger ramen till en Westfield? Eller snarare:

Hoppas att det snart är dags att hämta mitt kit och jag undrar då hur många gubbar jag skall ha med mig för att lyfta på sakerna på släpet och sedan lyfta in det i garaget.

Antar att ramen är den begränsande faktorn och att man om det kniper kan lossa karossdelarna som jag antar är påspända på ramen.

Läste en gång till o förmodar att du inte åker till England för att hämta utan dom har packat kittet i något trä embalage som du ska hämta här i sverige. Plockar du isär lådan så du får tag i lösa delar räcker det att ni är två. Ska du lyfta på hela lådan får ni nog vara 4 i alla fall.

Edited by Packalen
Link to comment
Share on other sites

Tackar!

Trodde allt att ramen vägde mer än så.

Två man låter lagom alltså. Känns som att man till och med kanske klarar sig själv om de lyfter upp den på släpet med truck. Lasta ur kan man ju sedan göra del för del.

Kitet kommer levereras till en depå någonstans i mitt närområde så jag hämtar där.

Link to comment
Share on other sites

När jag hämtade mitt hos snubben Bosse på Roadster så var det lösa delar, alla bärarmar etc låg i en trasig papplåda. Inget trä emballage alls.

Förhoppningsvis har detta ändrats när det kommer direkt från UK

Link to comment
Share on other sites

Tror fortfarande inte det är embalerat. Tycker jag läst en del på andra ställen om detta. Jag hoppas veta säkert inom kort :)/>

Jag hade fördelen av att jag råkade få en jobb resa som jag kunde utnytja just när mitt kit var klart. Jag tog med mig massor med lådor, bubbelplast och annat bra att ha för att skydda. För som någon nämnde, dom är inte jätte bra på att packa...

Men vad jag förstod så är det inte killarna på Westfield som packar när det ska skeppas ut ur england utan då köper dom tjänsten. Det sa dom till mig i alla fall närjag tyckte att det hutlöst dyrt för att skeppa hit mitt kit.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...