Jump to content

Antas-loggan på Ferrari = sant. ?????


Tabac

Recommended Posts

Ja nu har jag avverkat två dagar som funktionär på Gelleråsbanan.

Porschecupen och GT-bilar behövde två dagar av test och träning på banan

inför denna säsong.

På Lördagen var flera GT-bilar ute på banan. Bl.a den senaste Ferrarimodellen.

Jag kommer inte på modellnamnet nu. Bromsskivorna på denna bil var de största jag

sett hittills. Ungefär som 13" tumsfälgar i diam. minst!

Sedan var där också en äldre modell. Den heter efter vad jag förstår Ferrari 430.

Det märkliga var att på var sida om Ferrariloggan på huven satt en Antas-logga

med den stegrande renen. Mycket märkligt! Jag var tvungen att gå tillbaka och kolla

en gång extra. Jodå, det är en stegrande ren på loggan. Undrar hur den har hamnat där ??

Kommer vi någonsin att få ett svar på den frågan ?? :unsure:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Är du säker på att det inte var en älg?

Jag har sett märket med en stegrande älg på en porsche.

Du skulle ha fotograferat loggan, man är i allafall i fint sällskap.

Antas

Ej vägren.

Edited by Antas
Link to comment
Share on other sites

Antas: Är det en stegrande ren eller bara i närheten av denna ---->>>> Juridik, stämning, varumärkesintrång, du hela paketet. För du har väl registrerat Antas-loggan eller hur?

Link to comment
Share on other sites

Jag lever inte som jag lär!

Nej, märket är inte registrerat, har istället satt på ett TM(Trade Mark). TM har endast värdet att jag betraktar märket som känt i Sverige, utomlands har det däremot juridisk betydelse.

Om ett varumärke är känt i en "vidare krets" går det inte att skydda för någon (varken för mej eller annan) eftersom det då anses vara känt och inte en "nyhet". Locostforumet, bloggen om bygget, massmedia och Facebook gör enl mitt förmenande märket känt i en "vidare krets" och kan då anses vara "skyddat" för kopiering.

Har en kompis som har haft en äldre Ferrari, tror att det var en 430, och som har kört på bana, vet dock inte vilken.

Möjligtvis ska det kunna vara han som har haft märket på bilen, hur han i så fall har fått tag på det vet jag inte.

Nåja, jag är inte så känslig för om någon vill applicera mitt märke någonstans men det är klart det ska då vara i finare sammanhang t.ex. Ferrari.

Något åtal för varumärkesintrång kommer jag inte att väcka, om det är han får han bjuda på en Sverigebakelse som ersättning.

Jag unnar andra att pryda sina alster med mitt märke, snål har jag aldrig varit förutom i Locostsammanhang.

Antas

Specialutbildad på bl.a. immateralrätt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...