Jump to content

E28_seven

Forumdeltagare
  • Posts

    7
  • Joined

  • Last visited

Reputation

0 Neutral

Profile Information

  • Kön
    Kille

Profile Fields

  • Namn
    Jonas Sundin
  • Ort
    Täby
  • Locost-status
    Bygger locost
  1. Är det någon som kan förklara för mig hur man bygger ett överfyllnadsskydd till Tanken... Med överfyllnadsskydd menas det att soppan skall rinna ner på backen om man fyller för mycket? eller är det något helt annat? Någon som vet vad man skall tänka på när man dimensionerar utväxlingen för pushrod "fjädring" som ni ser på bilden så är fästpunkterna lite väl inflyttade tycker jag. Vill ej ha moment i bärarmarna... alla fall inte mer än nödvändigt MVH Jonas
  2. Okej elpump alltså.... Ja kanske lika bra att köra med en "boost" pump med en gång... Är det någon här som kört med elpump som har några bilder på detta?
  3. Vattenpump. Är det någon här som har koll på hur långa slangarna (rören) för vattnet får vara? eller rättare sagt spelar det någon roll, då tänkter jag på kapaciteten på vattenpumpen, hur lång sträckan är? Tänkte nämligen flytta kylaren från placeringen mellan stolarna till längst fram på bilen.... Några erfarenheter av detta?
  4. Hej igen alla locostbyggare...:)/> Tyvärr har det inte blivit så mycket byggnation nu under helgen... Men däremot har det blivit destå mer pappersarbete... måste ju göras det också. Har tagit kontakt med SFRO Lars och får se när han svarar. Skall Nog försöka få in några byggar timmar i veckan tror jag.... Som svar på Motor frågorna som jag har fått... så jag jag kommer att köra med saab snurra till och börja med. Men blir lite fel i en bil som är väldigt lik en Lola T70 som har V8... så vi får se. Skall få i hop den med saab snurran först tänkte jag. Det är ju inga som helst problem att plocka ur en 400 tillförlitliga hästar ur en sådan motor. Det som jag går och grubblar på just nu är hur viktfördelningen kommer att bli. Är rädd för att jag kommer att få en aldeles för stor del av vikten på bakaxeln... detta kommer ju att göra bilen mer lynning än vad den behöver vara samt att det är ju redan mittmotorbil... så får se lite hur jag skall gå vidare för att få fram lite mer vikt Ha det så bra så hörs vi snart
  5. Hej igen alla!!! Nu var det länge sedan man skrev. Men det har hänt en del. Tanken var ju att bygga en sjua av min gamla e28... Men nu har denna e28 blivit en vinterbil i stället.... Hann väl inte så långt i sjua bygget mer än att riva bakaxeln på bmw:n men som sagt nu är den på igen och bilen skall snart besiktigas... skall bli intressant Men nu till det roliga. Det är säkert många här inne som likt jag är flitiga blocket besökare.... Jag hittade en mittmotor bil där och beslöt mig för att köpa denna... Så nu har man blivit med projekt och det känns väldigt roligt måste jag säga!!! Har väl inte hunnit bygga så mycket på den ännu... så här såg den typ ut när jag köpte den Nu har jag i alla fall börjat med att montera bort ratten och ändra rattstångsinfästningarna, samt ändrat pedalstället lite grann... Ha det bra och hoppas ni kommer komma med många bra synpunkter under byggets gång MVH JOnas
  6. Hej igen alla....:) har nu kört in donatorn i garaget och skall skruva lös lite delar och bedömma skick....:)
  7. Hej alla Glada byggare! Jag vet att de flesta på detta forum bygger små låtta sjuor... de flesta alla fall... men finns det något bättre än ljudet från en rak 6:a...:) Det är av anledningen till detta som jag har beslutat att bygga en sjua med en E28 m30 2,8 liters 6:a. Är det något på detta forum som har gjort något liknade? menar i val av motor drivlina.... Vore tacksam för bra svar angående Val av ram och så vidare.... Har kolla upp de flesta modeller och hittat många fördelar och även nackdelar med de flesta. Kommer att fortlöpande lägga upp bilder på mitt bygge hoppas att det är många som kommer följa detta och komma med många bra tips.... Har satt upp några mål med byggandet.... steg 1: Bygga bilen med Orginal snurra i klart början av sommaren 2013 steg 2: Byta styrsystem i motorn till maxtune samt byta vev och stakar i motorn så att jag får 3,5 liter samt monerar turbo ladda 1,2 bar klar sommaren 2014 steg 3: Svarva kolvar samt porta topparna och montera öka laddtrycket till en "lagom" nivå sommar 2015 steg 4 antagligen motorras byte av motor växellåda till e 36 grejer 2,5 liters
×
×
  • Create New...