Jump to content

Benny Gustafsson

Forumdeltagare
  • Posts

    44
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    8

Benny Gustafsson last won the day on July 26

Benny Gustafsson had the most liked content!

Reputation

33 Excellent

About Benny Gustafsson

  • Birthday 03/16/1977

Contact Methods

  • Website URL
    www.mollybaten.se

Profile Information

  • Kön
    Kille
  • Plats
    Norrtälje

Profile Fields

  • Namn
    Benny Gustafsson
  • Ort
    Norrtälje
  • Locost-status
    Bygger locost

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Tack för matnyttig och intressant information, Jag har hittat ett jätte litet bromsservo från Suzuki 413 som jag tänkte använda, Litet bromsservo samma med lite extra hjälp att trycka på pedalen, jag tror det blir riktigt galet att ha ett för stort,,, då kan det nog vara svårt att få någon känsla, mvh Benny
  2. Tack alla för bra svar!! Har funderat en hel del! Servo eller inte, Har letat och läst mig till på nätet och forum om att Nissa Micra har de minsta bromsservon som Volvons huvudcylinder tydligen ska passa rakt på, av en händelse var jag förbi en kompis nu ikväll som sysslar med Suzuki 413 typ (Suzuki samuraj) och det servot var nog exakt lika som Micrans,, ganska kort och diameter på 18 cm, Volvo 940 huvudcylinder passade rakt på.... Så det blir nog fasen servo i alla fall.
  3. Okej det låter intressant och väldigt rimligt,,, Även om din bil är det lättare än min så är det ju relativt låga vikter om man jämför med vad bromsarna är konstruerade för,,,
  4. Halloj, som alla andra som bygger seven bilar så upptäckte man ganska fort att ett bromsservo är gigantiskt stort, jag bygger på Volvo komponenter. 940 bromsar i fram, 940 bromsar i bak, 940 huvudbromscylinder, frågan är,,, skulle man kunna klara sig utan bromsservo om man ändrar have armen (orginal) 4:1 till 5:1 på pedalen? någon som vet och har kunskap om detta?? Benny
  5. Tack, ja den blev bra!😃 jag har malla upp den med klena rör, fick hjälp av en god vän MAM offroad i Uppsala, Han ritade upp den i 3D, sän knäckte han till den efter mina önskemål.
  6. Tack för ditt svar!... så som jag har tänkt, man ska ju kunna köra bilen på ett säkert sätt ju. Man vill ju se vad som händer runtomkring, lite självbevarelsedrift!!!
  7. Det blir i glasfiber, och dörrarna också, ingen måsvinge men dörrarna kommer att öppnas snett upp framåt, som på en donkervoort hardtop, inte så lätt att bygga men jag ska göra ett försök, det är ju inte alltid sol i Sverige🤨 det kommer ju inte bli exakt likadant men principen ska jag försöka få lika
  8. Tack det var väldigt vänligt av dig! jag ska försöka tolka detta!
  9. Jag kan inte finna någon bild i nya Bygg-handboken, Kan det vara en bild från den gamla Bygg-handboken?
  10. Ok tack för svaret! jo så kan det säkert vara, då jag tak sänkte en Amazon för 25 år sedan så var det så.
  11. Hej allesammans... finns det någon som har koll på vad det är för regler och krav på en vindruta? Har hört någonstans att sikt-gluggen måste vara minst 20 cm hög om man sätter en linjal rakt igenom framrutan, men stämmer det? Jag har sökt en del på nätet men inte hittat någon information,,, Det gäller alltså en sjua med tak detta. tacksam för svar!!😃😃😃
  12. En liten uppdatering, har nu byggt nya bär armar både uppe och nere, och 52 mm längre är de nu, och andra fälgar med en annan ET från V70 istället för 940, för att få en bättre skrubbvinkel, närmare bestämt 35 mm längre in i fälgarna kommer spindeln, Och coilsen är uppretade lite grann.
×
×
  • Create New...