Jump to content

B.Svensson

Forumdeltagare
  • Content Count

    35
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About B.Svensson

  • Rank
    Advanced Member

Profile Information

  • Kön
    Kille

Profile Fields

  • Namn
    Bino Svensson
  • Ort
    Höör
  • Locost-status
    Förbereder locost-bygge

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Jag har bara hittat westfield och Mk som kan köpas direkt från England och så så zero som köps av återförsäljaren i Sverige... tar gärna emot tips på flera... caterham verkar bara sälja hela bilar..Eller har jag inte lyckats hitta rätt sida... måste ju finnas fler företag tänker jag??
  2. Tack för input även här 🙂
  3. Ok tack, mycket pengar sett till vad en drivlina kan kosta om man väljer lättare vägar.. 😒 snart så man börjar överväga att bygga egen ram 🙈
  4. Ok, du löser det snyggt!! .. vad kostar en torrsump lösning, kan ju vara bra att veta då jag också är inne på att göra allt komplicerat 😅 måtten du angav på din skiss, är det utvändigt mått på ramen som då är byggd i 25 mm fyrkantsrör??
  5. Ok, 👍 ju hög och lång är din motor??
  6. Stort Tack Markus, vilken hjälpsamhet!! Fantastiskt 😃😃
  7. Hej igen.. Har du lust och möjlighet att kolla hur stort motorutrymmet kan bli i en gt?
  8. Hej Kjelland, Så är det ju.. själv vill jag bygga med större motor än vad som är standard men vill inte börja från scratch.. utan utgå från ett kit och modifiera det som behövs.. och gärna då ett kit som behöver så få förändringar som möjligt.
  9. Tack för tips Morty, sitter en sådan diff standard i någon bil??
  10. Vedde, jag hojtar till om det blir läge👍
  11. Eller finns det kanske fler nytto delar från en mondeo 3,0 ??
  12. Jag har precis beställt sfro handboken men det är flera dagars leveranstid och jag är i tänkarfasen nu...😅 Tänker jag rätt här? Effekt på 240hk ger 176 kw och vid beviljad dispens behöver då bilen ha en tjänstevikt på 882 kg. Förare 75 kg och antar bränsle 30 kg. Så om bilen "tom" väger 777kg så skulle motorn på 240 hk vara ok? Är detta rätt,? Om man bygger på en Alu v8 eller en v6 bör det väl vara rimligt att bilen tom kommer väga närmre 800 kg om man inte medvetet strävar efter att bygga så lätt som är möjligt?? Eller vad tror ni? Och fnns det mer "godkänd barlast" vid fastställandet av tjänstevikten om nu bilen råkar bli lite för lätt för motorn ??
  13. Hej, Nybörjare som jag är famlar jag vidare efter ljuset i tunneln. Jag funderade kring detta med att Sierra grejor är en vanlig donator... fick tips i en annan tråd gällande motorval om ett bygge med Jaguars v6 motor som egentligen är en något förädlad ford motor... så min undran är om en jaguar s type kan tillhandahålla fler delar än motor och låda i ett kit som är baserat på Sierra grejor.. någon som kan tänkas veta något om detta?
  14. Jag vet ännu inte hur fräckt jag vill och kan bygga... men jag är helt säker på att pengar blir en begränsning 😬 vet ännu för lite för att jag ska börja köpa på mig grejor.. måste bestämma mig för vilket chassi och vilken motor först och ju mer jag läser desto svårare verkar det bli...
  15. Vi bör ju en bit ifrån varandra och frakten på en klump lär väl kosta en slant. Men jag kollade på annonsen o h såg att den inte var diffad. Behövs det i gen diffbroms i bilarna? Funkar en standard Sierra diff oavsett årsmodell??
×
×
  • Create New...