Jump to content

JonR

Forumdeltagare
  • Posts

    51
  • Joined

  • Last visited

Reputation

0 Neutral

Profile Fields

  • Namn
    Jon R
  • Ort
    Kungsör
  • Locost-status
    Locost-intresserad
  1. Hej på er! Jag håller på och bygger en Fiat 126 med Yamaha R1 motor för fulla muggar här, för tillfället har jag en teleflexvajer(båt-del) som växelvajer men jag tycker inte känslan i spaken är helt okej så jag är ute efter lite nya ideer! Länkage med stag funkar tyvärr inte då det blir alldeles för krångligt! Tack på förhand! Mvh/Jon
  2. Okej! Ja men det låter ju bra! Vet du om Ascona A samma spindel eller skiljer det sig? Verkar inte drälla av grejor till dom där gamla Oplarna har jag upptäckt så man vill ja ha lite sökalternativ! Mvh/Jon
  3. Hej! Jag har fastnat lite för Ascona B's spindel, tycker den ser smidig ut, och har rätt så bra mått för min bil, sen är det ju rätt bultmönster också! Nån som har koll på om det finns ventilerade skivor till det navet som passar med tummare? Mvh/Jon
  4. Okej! Men funkar den med att ha fjäderbenet i undre länkarmen då? Eller använder man nån annan nedre spindelled då? Mvh/Jon
  5. Hej på er! Hoppas det är okej att jag skriver här trots att jag inte bygger en locost utan en Fiat 126 med R1 motor. Det är så att jag ska börja bygga framvagn. Det blir dubbla a-armar så nu söker jag efter en spindel som har dugliga bromsar orginal och som helst har 4x100 och som 13" fälgar får plats på. Bakvagnen är en framvagn från Golf3 med skivbromsar. Hade funderingar förut på att ta exakt samma delar och bygga framvagn av fast bygga om så det blir dubbla a-armar istället för macperson-ben.(för lite plats för macperson-ben) Vad tror ni om det? Skulle det funka att bygga så man har fjäderbenet i den undre länkarmen i så fall eller håller inte spindelleden för det? Vikten på bilen blir ca 560kg startklar. Lite tyngre bak än fram(skiljde 50-100kg har jag för mig) Mvh/Jon
  6. Hej! Nu har jag 2st helt nya naca ducts över att sälja! Dubbla 72mm slanganslutningar. Mått ca 25x30cm 600kr/paret+79kr i frakt med bussgods. Vill du ha mot efterkrav kostar det 70kr extra. Ring i första hand då jag inte är ute på internet så ofta! 070-0440457 MVH/Jon
  7. Det var inte dåligt gjort!:) Ja motorn är/var ju fräsch innan så den kan ju vara värd att rädda!:) Jaha nu har man fått hem svarven så det var bara till att ställa sig o svarva till diffklumpen så det sitter som det ska! Fick göra en bussning som bilderna visar! Har även bestämt mig för hur jag ska ha bakvagnen! :D Ser ju inte ut som att jag hinner provköra nåt den här sommaren men det vore då fan om jag inte ska hinna till nästa sommar! Här kommer några bilder så ni vet att fiaten inte är bortglömd iaf!:)
  8. Har han spräckt blocket?!? Körde han ihjäl den eller körde han på nånting så den sprack?:) Tyvärr har jag inga orginalmotorer kvar, sålde även den med årsmodell -75 här för ett tag sen! MVH/Jon
  9. Har nu äntligen fått in lillen i garaget igen! Rev ner bakvagnen och har börjat måtta för den nya bakvagnen, men har inte kommit så mycket längre förrän helgen sa stopp! Fortsättning kommer på måndag! Var tvungen att starta på den också för att liva upp motivationen!:) Film:
  10. Hej! Jag hann aldrig köpa nåt medbringardrev tyvärr! Han jag pratade med sa att det fanns lite olika bultmönster på dom men det var ford tror jag som var vanligaste! MVH/Jon
  11. Tröttnade på att se rosthålen så jag tog tag i det så det blir gjort! Inge skoj o ha det tråkiga kvar till sist brukar jag tänka! Och dom där rosthålen som var som enkronor visade sig vara lite större!(som vanligt) Kostade även på mig ett blästerskåp från biltema! 8) Blev så fint så!
  12. Har tyvärr inte hunnit få alla grejor till bakvagnen!:( Men har iaf hunnit måtta litegrann! Har även fixat det sista med tanken och fixat kopplingswire! Lång väg kvar men det tar sig! Detta är ju sista veckan jag har på mig sen blir det en paus i byggandet! Tänkte iaf hinna klart till 100% med all el och stolsunderreden och kanske börja måtta lite på spakställ! Ska leta rätt på lämliga vajrar från nån liten bil tänkte jag! Känns lite rangligt att bygga med stag så det får bli wire istället! Och Ja! Det ska byggas mycket mer ram runt bakvagnsvaggan till er som undrar hur jag hade tänkt mig det där!:)
  13. Idag har jag hunnit med att dra sista bränsleledningen och bygga dit instrumenthuset där det ska sitta! Har även hunnit med att bygga gaswire! Så det tar sig!:) Mycket småpill som tar tid nu så det händer inte så mycket som är värt att ta kort på men imorgon så får jag delarna till bakvagnen så då kommer det hända lite mer! MVH/Jon
  14. Okej! Har tagit reda på att elschema är "schemat elektryczny" på polska iaf så det är bara o googla lite om du vill ha tag på elschema!:) MVH/Jon
  15. Nej inget som skulle kunna vara av intresse tror jag... inga fler relän eller liknande iaf! Har du fått fart på den? Och i väntan på delar till bakvagnen så har detta blivit gjort idag; Riktiga motorn har fått tagit plats och det rensade elssystemet har har kopplats in! Bilens elssystem är också till 90% färdigt! På bilderna är inte elssystemet ens halvfärdigt(ska snyggas till en hel del) Har även fått igång motorn i bilen, låter riktigt fint fast det blir utan tvekan en ljuddämpare på den! På filmen så är det bara grenrör monterat!
×
×
  • Create New...