Jump to content

kricke40

Forumdeltagare
  • Posts

    14
  • Joined

  • Last visited

Reputation

0 Neutral

About kricke40

  • Birthday 08/06/1965

Profile Information

  • Kön
    Kille
  • Plats
    Stenungsund

Profile Fields

  • Namn
    Christer Petersson
  • Ort
    Stenungsund
  • Locost-status
    Locost-intresserad
  1. Gott mos :notworthy:
  2. Är Cobran SFRO klar med 3 mm?
  3. hello undrar bara i vilken tjocklek på plåt har ni gjort era fästöron för a-armars infästning till ramen?? Undrar själv på om 3mm räcker?? mvh krille
  4. Det enklaste sättet att få laserskurna bitar till Haynes raodstern är väl via 3GE components i England. Dom har alla delar samt att nu är ju Pundet historiskt billigt. http://www.3gecomponents.com/
  5. Sträckgräns min 220 N/mm2 Brottgräns 100 N/mm2 Förlängning minst 10% Köp Sömlösa Hydraulrör 2391 St 37.4 NBK 25mm x 3mm Dessa håller spec.
  6. Stötte på en snubbe som stod på veteranmarknad och krängde alu fälgar b.l.a Jag köpte dessa 16x7 tums fälgar för 1500:- lätt begagnade. Har fälgar passande många olika märken samt olika modeller. Har även samma modell men 15 tums med 4x108 delning passande sierra för en tusing. Skickar med bussgods dessutom. se Bil o Fritid
  7. En fråga bara.... Kör du med sierrans styrväxel eller har du fixat någon mer direkstyrd? Står i valet själv, antingen orginal eller nått beställt från UK.
  8. Tjena ser bra ut det där. Jag vet inte om du har varit inne på Haynes forumet och läst ,men angående a-armar bak så stämmer inte måttet. Han kör med 10mm kortade drivaxlar på var sida vilket han glömt nämna i boken. Så antigen korta drivaxlarna eller göra bakre a-armar 10mm längre. mvh krille..
  9. kricke40

    Svetsning

    Men så är väl dom energi effektivare också förmodar jag :)
  10. Har precis varit i denna jungel själv och kommit ut med följande info till intresserade: Stålkvalitet skall vara 37,4 enl standard. Detta betyder sömlöst, NBK, med tolererade brott, sträck och förlängning enligt sfro's krav. Kvalitet 37,4 finnes endast som NBK alltså normaliserat. DIN 2391/C. Även kallat SS-EN1035-4 eller E235. Finnes även andra kvaliteter med högre värden men 25x3 i stålkvalitet 37,4 är godkänt! 37,4 skall vara printat på rören. mvh krille
  11. kricke40

    Svetsning

    Helt klart. Är väl som med tvättmaskinerna, många var väl 3fas förut men nu är väl dom flesta 1 fas. Tekniken går framåt. Ser att Kemppi och Esab har jävligt shyssta små TIG inverters som är 1 fas. Dom borde väl inte sälja saker som ej fungerar.
  12. kricke40

    Svetsning

    Verkar vara gamla sanningar angående 1 fas MIG/MAG svetsar som inte gäller längre. Köpte en 1 fasare från Svetsekonomi som lätt bränner 4-5 mm plåt. Den är iof säkrad 16 Amp så det lär bli en 3680W ung. Kör man dessutom med ren Kolsyra bränner det ännu bättre. Mao det FINNS riktiga kvalitets 1 fas svetsar numera.
  13. Hej alla 7 fans och locost byggare. Jag är en total newbie här och skall försöka bygga mej en locost. Jag har några undringar när det gäller framvagnsgeometrin. Har valt att bygga ett Sorley 7+442 chassi och köra 740 bakaxel. Vad jag förmodar är denna ram bredare än bokchassit så bokens mått på a-armar kan väl inte användas eller? Vad jag också förmodar är att man vill ha samma spårvidd fram som på bakaxeln eller? Så detta leder ofrånkomligen till att man måste räkna om på en ny hjulupphängning fram eller? har någon byggt +442 chassi och kör med 740 spårvidd bak och 140 spindlar fram? Har någon vänlig själ ritningar på dylika a-armar? Hjälp vore ypperligt tacksamt mottagen! mvh kricke
×
×
  • Create New...