Jocke4U Posted July 22, 2011 Share Posted July 22, 2011 Hej, Kanske en otroligt dum fråga jag har ;) Turbotrycksmätaren står på 0 bar med avstängd motor :) När jag startar motorn (tomgång) så åker den ner till mellan -0.5 och -0,7 bar (notera minus) och vid gaspådrag åker den upp 0 till ca -0,2 bar (stillastående) Den är inkopplad på insugningsröret via egen anslutning, dvs mellan spjällhus och motor. Är detta normalt eller har jag nåt fel? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted July 22, 2011 Author Share Posted July 22, 2011 Svarar mig själv efter lite google....det är normalt :) Får ut och gasa lite och se vad som händer ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUPUS Posted July 22, 2011 Share Posted July 22, 2011 Svarar mig själv efter lite google....det är normalt :) Får ut och gasa lite och se vad som händer ... ca 1.0 bar positivt s är det enda normala allt annat har du förväxlat gas och broms och då får du felsöka föraren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted July 22, 2011 Author Share Posted July 22, 2011 :D så är det nog. Hoppas kunna ta ut den ordentligt kommande vecka (finalveckan innan SFRO 2) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted July 22, 2011 Share Posted July 22, 2011 (edited) Det är över kilot som det roliga börjar. Edited July 22, 2011 by Thomas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts