Jump to content

Prisökning


Docen

Recommended Posts

Jag och polarn fick för 2 veckor sedan tag i profil för 13 kr/metern via bekant på mekanisk verkstad, så vi tog och beställde 120 meter.

2 dar senare ringer han upp från företaget och berättar att priset gått upp till 37 kr metern. :(

Tydligen pga av kinesernas massiva upphandlande av metall. :icon_angry: :whip:

Så vi avvaktade med den beställningen.

Detta är ju rätt så surt för de lär väl dröja tills priser går ner igen, om det går ner.

Link to comment
Share on other sites

Jag kan kanske ordna rör till dej för 15kr/m (inkl moms).

Men då får du hämta dom i Älmhult, en bit att köra men det kan det kanske vara värt?

Det låter intressant

.

Sparar en hel del även med drivmedel borträknat.

Är det i 6 meters längder då eller?

Link to comment
Share on other sites

Jag har också stött på patrull när det gäller material. dvs rostfritt var nästan uteslutet att köpa just nu pga en kines som köpte upp allt som fanns,

och enligt källor så har jag hört att en stenrik kines ska bygga en fabrik nånstans i europa som ska vara en av dom största matoljefabrikerna som finns i världen. :icon_blink:

iom jag själv jobbar på en oljefabrik så hör man sådant...

så det var bara att krypa till korset å beställa bonnajärn(vilket som åxå har blivit dyrare tydligen) :mad: :mad: men om min kontakt inte kan fixa rör så kanske jag med är intresserad av älmhults erbjudande :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Dom jag kan ordna är i 6meters.

Ang. Kineser och stål.. Så tror jag att det är någon någon stans som tycker att stålpriserna är för låga, det är ju inte första gången som det händer. Tittar man bakåt i tiden så har ju sånt här inträffat ~ vart 15:e år....sist var det väl indien som köpte upp allt stål, om jag inte minns fel...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...