Jump to content

Delar från USA?


Drake

Recommended Posts

Undrar om någon av er har erfarenhet av att importera motordelar från USA?

(Chev smallblock)

Fraktkostnader, tull, moms, m.m.

Har ev. tänkt skicka efter allt utom block och toppar i princip. Det är ju snorbilligt där men lönar det sig i slutändan?

Drake

Link to comment
Share on other sites

Jag har tagit hem delar från PAW i USA men jag hade en kontakt som hjälpte mig att packa om allt och som märkte upp allt som begagnade delar etc. Det lönade sig absolut. Nu är dollarn ännu lägre så nu borde det vara en ännu bättre affär men när du räknar så gör ingen glädjekalkyl utan räkna med att i värsta fall få betala tull och moms etc samt ha inte för bråttom, mina grejer låg tre veckor på en flygplats och var "borta" innan de lyckades få iväg dem. Det tar tid...

Risken med att ha någon som hjälper till att "märka ner priser" för att komma undan med billigare tull och moms är att du inte kan räkna med någon hjälp från firman du handlar av om det försvinner på vägen.

Vad är det för delar?

Link to comment
Share on other sites

Undrar om någon av er har erfarenhet av att importera motordelar från USA?

(Chev smallblock)

Fraktkostnader, tull, moms, m.m.

Har ev. tänkt skicka efter allt utom block och toppar i princip. Det är ju snorbilligt där men lönar det sig i slutändan?

Drake

Nja inte motordelar, men mycket annat! Kan ju rekomendera dig www.myus.com (Access USA) där jag har en adress. Så skickar du först till den adressen och sedan till din hemadress i sverige. Då kan du lagra på dig massa grejer och skicka allt på pall eller dyl till Sverige, med t.ex. båt eller flyg... Har ingen aning om vad en motor skulle kosta, men jag kan säga dig att två trumset kostar $687 till Sverige fullförsäkrat och på 7 dagar (om jag inte minns fel), och det är väll runt 300 KG i dimensionell vikt. Och på Access USA kan du bestämma själv hur mycket du ska sätta värdet på grejerna, DHL som sköter den mesta frakten åt dem öppnar aldrig paketen och kollar vad som är innuti (Det gör däremot UPS ALLTID!).

Du kan ju dra iväg några mail och fråga dom, de brukar vara väldigt snabba och hjälpsamma!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...