Jump to content

Hur är/blir din bil byggd?


Hur är/blir din bil byggd?  

80 members have voted

  1. 1. Hur är/blir din bil byggd?

    • Jag är i planeringsstadiet fortfarande
      21
    • Jag gör allt själv inkl. ramen
      34
    • Jag har köpt ramen men gör resten själv
      11
    • Jag har köpt ett kit med många delar till
      6
    • Jag köpte en färdig bil
      2


Recommended Posts

Så då är frågan kära forummedlemmar. Hur blev din bil tillverkad?

Glöm inte att rösta ovanför....tryck på den text som passar dig bäst!!!

Link to comment
Share on other sites

När jag röstade hade denna tråd 32 läsningar men bara 12 hade röstat - missa inte att rösta högst upp! :)

Köpte själv "färdig" bil men tro aldrig att du någonsin blir klar,

man hittar alltid nåt att ändra eller laga.... men det är väl en del av charmen? ;)

Link to comment
Share on other sites

Jag bygger ett kit, men det är inte som en del uttrycker sig"bara att montera ihop". Jag köpte ett grundkit från Westfield där ram, kaross, bromsledningar, upprights bak, övre rattstång, drivaxlar, aluplåtar och lite smått ingick. Resten har jag fått jaga på skrotar och marknader.

Som de flesta vet går det inte att besikta ett kit som är monteringsfärdigt och det är nog upp till bessmännen hur mycket man skall göra själv för att det skall gå igenom.

Sen blir jag väldigt imponerad av er som gör allt själva. Skulle själv vilja lära mig att fräsa motorblock, smida kolvar, fräsa drev till lådan och tänk bara att kunna gjuta en vevsläng och slipa in. :blink:

Conco

Link to comment
Share on other sites

Jag planerar ett helt egenritat bygge med mittmotor. Intresset är mer inriktat åt konstruktions- och bygghållet så jag kommer att göra så mycket som möjligt själv snarare än att så snabbt som möjligt få ihop en färdig bil. Bland annat har jag litet hemliga planer vad gäller motorn som skulle bli riktigt "egen" om jag lyckas övertyga mig själv om att det är genomförbart. Det är alltså inte någon Seven-liknande bil det är frågan om.

Link to comment
Share on other sites

Det var ju en undersökning här ju:)

Allt själv... Förutom motor m.m. såklar:)

har du röstat då ;)

Det är ju klart, man måste ju vara noga med sina demokratiska rättigheter!:)

Link to comment
Share on other sites

Köpt ett Mk Indy kit :Ram,dämpare,plast,armar. resten från en sierra plus lite marin grejer. typ

i ockmed att jag bygger för en v6 och det inebär att jag kan sätta motorpaket längre bak så jag har fått flytta bak vxl fästet och bocka in "torpedväggen" 40mm.så nu är det 50/50 vikt (hoppas ja)

Link to comment
Share on other sites

Nä jag ska minsan göra allt själv, under 30 000:- och på ett år, tur att man har många polare som kan hjälpa om det behövs. :whip:

Nu har man just grejat nya lokaler att vara i och meine 240 skall plockas isär i helgen, sedan är det "bara" att köra igång på allvar :wohow:

Link to comment
Share on other sites

Kit. från Westfield.

Men man får ju göra en hel del själv ändå, modifiera för motor/låda, kardan, elsystem, avgas, kylning, bromsar mm...

Dock är det skönt att veta en sak, alla delar går att köpa om man skulle ge upp nånstans :)

Jag hade ändå tänkt lägga ut rätt mycke pengar på min bil så totalskillnaden mellan en locost och en Westfield blev inte så stor efter lite räknande..

Om jag inte hade köpt en Westfield hade det blivit en Locost där jag hade köpt ramen.

Jag fastnade lite för delad bakaxel och snygg heltäckande kaross! och alla delar från Westfield som man kan köpa och skruva dit efter behag.

Link to comment
Share on other sites

Jag har väll kommit ur planeringsstadiet och är just nu i leta delarstadiet för att komma igång till semestern... men det är ju fortfarande planering kvar med så jag röstade på det.

Jag kommer bygga så mycket jag kan själv, det blir iaf inget kit.

Link to comment
Share on other sites

köpte färdig, men såhär i efterhand så kommer jag bygga om och byta så mycket så jag kunde lika gjärna byggt själv... Men det kommer nog det oxså.. :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...