Superswift Posted May 8, 2004 Share Posted May 8, 2004 Med fylld termos och solsken så styrdre vi ut mot Stockholms grönare områden - trodde vi. :( PLONK, sa det, åsså bottnade kopplingspedalen. Kul, vajern släppte i vajerfästet vid pedalen, inget man bara knyter ihop igen och åker vidare. måste byta till längre vajer och svetsa om fästet. Tur att man har en polare som är bilbärgare..... In i garagemörkret igen :icon_blink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Superswift Posted May 8, 2004 Author Share Posted May 8, 2004 En bild på eländet, fast just på denna bild så råkar fästet vara helt.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
viggen Posted May 8, 2004 Share Posted May 8, 2004 ja lagen om alls jävlighet råder ju. kan inte nån göra nått åt den där murphy eller vad han nu hette. vart var ni påväg då? fins det några fina vägar i sthlm som ni kan rekomendera? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Superswift Posted May 8, 2004 Author Share Posted May 8, 2004 Nu var vi på väg ut mot Hellasgården och Nackareservatet, annars så är gamla Södertäljevägen förbi Södertälje och ner till Taxinge Slott fin, Ekerö är ok också att köra på eller en liten slingrig väg som går till Vaxholm, man får se upp för alla motorcyklar som man måste köra om hela tiden bara... ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcus a Posted May 8, 2004 Share Posted May 8, 2004 Synd!! men måste säga att bilen ser väldigt bra ut även på bärgare:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
viggen Posted May 8, 2004 Share Posted May 8, 2004 jag växte upp på Ekerö så det kände jag redan till. tack för övriga tips :thumbup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Superswift Posted May 8, 2004 Author Share Posted May 8, 2004 Synd!!men måste säga att bilen ser väldigt bra ut även på bärgare:) Tackar.... Bytte till svarta framskärmar förut men har inte hunnit måla om de bakre ännu. Så jag borde egentligen inte visa mig i trafiken... Tröstar mig med att plocka ut min Mustang istället så nu ger jag mig ut i stadsvimlet, premiärtur iår! :wohow: Fast inte lika skoj som sjuan.... :( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted May 9, 2004 Share Posted May 9, 2004 Jag hade med trevligt för några dagar sedan när det amerikanska gjutjärnet skulle väckas ur vinter dvalan. Den gamle pontiacen skulle ut ur garaget och med en vässad V8 som stått i några månader så var det inte helt lättstartat. Det slutade med att det tog sej i Holley 800:an och det blev blandsläckning medelst keps.... ;) det var inte första gången kan jag säga..... Acc pumparna är ju tämligen generösa på domdär och puffar det baklänges så är det ganska snart fyr i skiten..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Superswift Posted May 9, 2004 Author Share Posted May 9, 2004 Den gamle pontiacen skulle ut ur garaget och med en vässad V8 som stått i några månader så var det inte helt lättstartat. Det slutade med att det tog sej i Holley 800:an och det blev blandsläckning medelst keps.... (OT. Ni som inte har V8-problem slutar läsa här...) Min är också hyggligt vässad så det är samma visa för mig, minus brand, min Edelbrock är snällare. Men jag måste fylla systemet baklänges för min mekaniska high volume bränslepump. Alltid ett elände att starta den kall, när den sen är varm så ruppar den så fint på ett tomgångsvarv på 500-600.... Holley 800? Hyfsat stora grejer vad är det för maskin? Keps! :wohow: Jag brukar ha min pulversläckare redo men keps är ju roligare att sanera efter! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Guest Posted May 9, 2004 Share Posted May 9, 2004 Fler jänkeägare :thumbup: Min Falcon är dock inte förssedd med nån vass v8 än. Men snart så skall den nog hämtas. Borde byggt klart 302 till den i vinter men det blev Locost istället. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Superswift Posted May 9, 2004 Author Share Posted May 9, 2004 Falcon! :notworthy: Har varit inne på att bygga en för bana, en 66a eller liknande. Om jag hittar rätt bil så säljer jag Mustangen direkt! Vi får starta en exklusiv klubb för sevenägare/jänkeägare! :wohow: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted May 9, 2004 Share Posted May 9, 2004 Det är en för stor Holley 800cfm DP förgasare från en tidigare monterad 400 motor..... numera huserar där en pontiac 350 motor från -69 med edelbrock torker insug dynomax keramiskt belagda headers och lite annat smått o gott pyssel på... hyfsat rapp och med en diffad 10 bults diffad axel. 3,00 i utväxling borgar för lite bränsleekonomi.....' Kul udda bil annars .. Pontiac gjorde bara T-37 modellen 1971 finns endast ett par/tre st. i sverige. Det var inget lyxåk , T-37 var en snikmodell med helsoffa inga elhissar elspeglar eller AC... finns på bild här: http://hem.passagen.se/arrowsmiths/mina_bilar_2.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
loop Posted May 10, 2004 Share Posted May 10, 2004 Fler jänkeägare :thumbup: Min Falcon är dock inte förssedd med nån vass v8 än. Men snart så skall den nog hämtas. Borde byggt klart 302 till den i vinter men det blev Locost istället. Det var alltså jag som skrev det inlägget. Roligt att någon mer gillar Falcon, tyvärr så är inte min av den klassiska modellen som användes till banracing utan en 68 som ser mer ut som en Fairlane. Men man möter aldrig någon likadan. mvh loop Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Superswift Posted May 10, 2004 Author Share Posted May 10, 2004 Det fanns en 66a till salu på blocket tidigare med ca 450 hk, vit med sidepipes, kombi och dragkrok. Var lite sugen på att ha den och traila sjuan bakom.... Den var borta nu så man får väl leta vidare... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.