volvo7 Posted May 4, 2004 Share Posted May 4, 2004 :prop: Har någon bytt ut kopplingsvajer mot hydralisk kopplning från S/V70 med slavcylinder runt ingående axeln på v lådan dvs lika konstruktion som saab ? Detta gäller en B230 med M47 låda ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baalzamon Posted May 4, 2004 Share Posted May 4, 2004 Varför inte använda en hydraulisk kopplingscylinder som är anpassad för B230 och overdrivelådan (om det är den som heter M47)? B230 fanns ju både med vajer och hydraul. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
volvo7 Posted May 5, 2004 Author Share Posted May 5, 2004 :prop: Har någon bytt ut kopplingsvajer mot hydralisk kopplning från S/V70 med slavcylinder runt ingående axeln på v lådan dvs lika konstruktion som saab ?Detta gäller en B230 med M47 låda ! Svar Ville få bort kopplingsarmen för att få motorn längre bak ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
svinto Posted May 5, 2004 Share Posted May 5, 2004 Jag håller på med att försöka få dit en saab-cylinder i sprängkåpan, och det är trixigt... Jag har svarvat insidan på kopplingscylindern så att den går utanpå röret runt ingående axeln, men då blev det bara cirka 1,5 mm gods kvar. Sen måste man ta bort en hel del material i botten på sprängkåpan också så att kopplingscylinden kommer tillräckligt långt ner. Klart jobbigt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.