Jump to content

långa polerade rostfria ljudämpare, vart?


Loterus

Recommended Posts

jahopp ännu en fråga :icon_oops: är så att jag är ute efter en snygg ljudämpare till min bil men dom flesta jag har hittat är bara en halvmeter långa o dom polerade väldigt dyra.. så jag undrar om nån råkar veta nått bra ställe o köpa ifrån?

min nuvarande e inte så himla sexig :lol:

lotus0418-1.jpg

Link to comment
Share on other sites

Vad e dyrt enl dig. Jag kan bygga exakt så långa du vill ha och med de storlekar på anslutningar du behöver.

kan även göra ovala i olika storlekar.

Materialet är rostfritt. De är ganska blanka som de är men kan såklart poleras till högglans.

Link to comment
Share on other sites

runt 1000kr hade jag tänkt o lägga ut på dämparn.. sen måste jag även köpa en kat..

men jag är tämligen intresserad utav rakarörs 2.5" 155x500 dämpare för 800kr.. den borde man ju kunna polera upp till höglans.. och kanske även köpa deras kat och montera den i ett rör med samma diameter som dämparn och svetsa ihop dom.. då får man en ljudämpare med kat på 800mm :) vad tror ni om det?

Link to comment
Share on other sites

Jag har ju 115*650mm och jag kan bara konstatera att det är ganska högt ljud. Det passerar definitivt inte bullerprovets gräns så här, det är helt klart utan tvekan. 2" dimension.

Hade jag gjort om hade jag tagit ännu längre dämpare. 150mm till hade inte skadat men kanske ser lite "konstigt" utseendemässigt.

Link to comment
Share on other sites

hmm kanske borde ta 2" istället då.. vad kör du med för motor?

jag tycker det låter tok för lite med den fula ovala dämparn jag har på nu..

skulle nog klara bullerproven med den men avgasvärdena utan kat lär ju vara åt skågen..

finns det ingen som kör med kat här? :icon_blink: skulle vela se hur dom har löst det..

Link to comment
Share on other sites

hmm kanske borde ta 2" istället då.. vad kör du med för motor?

jag tycker det låter tok för lite med den fula ovala dämparn jag har på nu..

skulle nog klara bullerproven med den men avgasvärdena utan kat lär ju vara åt skågen..

finns det ingen som kör med kat här? :icon_blink: skulle vela se hur dom har löst det..

Jag ska köra med kat...men har inte kommit till avgassystemet än.....

Link to comment
Share on other sites

hmm kanske borde ta 2" istället då.. vad kör du med för motor?

jag tycker det låter tok för lite med den fula ovala dämparn jag har på nu..

skulle nog klara bullerproven med den men avgasvärdena utan kat lär ju vara åt skågen..

finns det ingen som kör med kat här? :icon_blink: skulle vela se hur dom har löst det..

Jag har en 2l 16V Opel Kadett GSi motor. Originalsprut 160-170hk. 2" räcker UTOMORDENTLIGT för dessa effekter, behövs inte mer. Tänk på MC som har 170-180 hk och storleken på deras avgasrör...

Jag kommer placera en extra dämpare under "bagageluckan" på tvären för att ta mig igenom bullerprovet.

Link to comment
Share on other sites

Vad e dyrt enl dig. Jag kan bygga exakt så långa du vill ha och med de storlekar på anslutningar du behöver.

kan även göra ovala i olika storlekar.

Materialet är rostfritt. De är ganska blanka som de är men kan såklart poleras till högglans.

Är det bara att höra av sig med mått för tillv av dämpare i rostfritt.. ? ;)

Skulle vara intressant!

Link to comment
Share on other sites

ska kolla med lokala järnhandeln ifall man kan köpa 155mm rör utav 2333 från dom.. isf blir det och slänga in en order på

2" 155x500 700kr

2" 155x300 500kr

2" kat 1600kr

Rör 155x300

dvs att det kommer och se ut något sånt här

|300Lång|----500Lång----|300lång|

med katten monterad innutti första röret.. och sedan blir hela köret polerat och upphängningsband som går runtöver fogarna :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...